Akvariebänk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasmus_agren
    • January 2010
    • 198

    Akvariebänk

    Jag är ny här och jag misstänker att detta diskuterats många gånger, men jag frågar ändå

    Kan någon föreslå en fin möbel som håller för ett 240 liters akvarium? Jag vill inte ha några aluminiumställningar och inte bygga något själv. Ok, att ~300 kilo är tungt, men det måste ju finnas nån stabil möbel som funkar. Perfekt vore en stadig byrå eller så så att man kan få lite lagringsutrymme med.

    Tack!
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Finns akvariemöbler med skåp/lådor för förvaring.

    Att köpa någon standard byrå och slänga upp 300 kg på tycker jag du skall glömma.

    Kommentar

    • rasmus_agren
      • January 2010
      • 198

      #3
      Ok, det låter ju bra. Vet du var man kan få tag på såna? Jag har kollat runt lite på blocket och så och dels hittar jag nästan bara Jewel, som jag inte gillar, och dels så verkar det mest vara såna som precis passar nåt visst akvarium. Jag vill egentligen ha en helt vanlig bänk.

      Kommentar

      • Strikah
        • November 2009
        • 158

        #4
        Familjen jag köpte mitt 310 liters av hade haft det stående på ett sånt här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80100190 i dom 3 år dom haft det. Max belastning på bänken, 60 kg. Det höll ju onekligen, men hur f*n vågar man !? :S
        45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

        Kommentar

        • rasmus_agren
          • January 2010
          • 198

          #5
          Men det är lite det jag menar! Jag tycker man sett akvarium stå på alla möjliga dumma ställen och jag har aldrig hört talas om någons möbel som brakat ihop. Är det någon här som varit med om det?

          Nu knakade iofs just min spånplattebänk från IKEA oroväckande

          Kommentar

          Arbetssätt...