Pump, Eheim Compact 600

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CyberLizard
    • October 2009
    • 165

    Pump, Eheim Compact 600

    Jag har funderat att skaffa Eheim Compact 600 till mitt kar, och jag tänkte höra om det finns några erfarenheter eller synpunkter på denna.

    Jag har ett Juwel Rekord 160 L och jag har skaffat en AquaRock-Amazon bakgrund som jag ska bygga filter bakom (Jag ska inte använda Juwels medföljande innerfilter), och det är också där som pumpen skall stå och pumpa ut vattnet igen.

    Jag har tänkt ha Ancistrus, ett eller två Tetrastim samt några ciklider av någon enkel Apistogrammaart. Ev. även några sniglar och/eller räkor. Växterna kommer främst vara enkla att sköta, jag vill hellre ha ett lättskött snyggt kar än ett hardcore SA-projekt.

    Eheim C. 600 pumpar som namnet antyder upp till 600 L/h, vilket borde vara fullt tillräckligt vad jag förstått. Men då jag är oerfaren är det bäst att kolla om jag har missat något. Finns det några skäl till att INTE skaffa denna pump?
    Projektråd 160L SA
  • åheim
    • April 2006
    • 13140

    #2
    Jag har både eheim compact 600 och aquarium systems New jet 600 och new jet är absolut tystare och bättre på alla vis tycker jag!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • CyberLizard
      • October 2009
      • 165

      #3
      Bra tips, Åheim! Jag ska hålla koll på den, tack! Kan ju tillägga att jag är student, så priset är en viktig fråga. :P
      Projektråd 160L SA

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13140

        #4
        Ursprungligen postat av CyberLizard
        Bra tips, Åheim! Jag ska hålla koll på den, tack! Kan ju tillägga att jag är student, så priset är en viktig fråga. :P
        OK, och JUL och allt va det innebär Båda pumparna är ju billiga men new jet brukar ligga snäppet under! Ingen av dessa pumpar är någon höjdare att sätta fast med sugkopparna direkt på glaset eftersom det skapar vibrationer utan låt den hänga fritt i utlåset!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...