Tetratec EX 1200

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13142

    #16
    Ursprungligen postat av ThaBazZ
    Ja, skräm skiten ur mig bara, gör det...
    Närå jag kan lugna dig med att det började inte spontanläcka utan det var ju i samband med att jag kopplade ihop det efter rengöring så det hann bara läcka ut ca 10L inna jag upptäckte att golvet liksom blänkte...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • ThaBazZ
      • July 2009
      • 38

      #17
      10L på golvet kan innebära stora skador... hoppas det räcker med skyddskaret =)

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #18
        Om jag skulle ha pirayor skulle jag kört med en sump... praktiskt och tillräckligt stort... de är mästare på att skita ner...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Martin_Blomberg
          • January 2008
          • 256

          #19
          Ursprungligen postat av åheim
          Jag har haft ett tetratec och varför jag tycker att man ska välja något annat märke är främst läckagerisken vid snabbkopplingen och att det är lögn i helsike att få tag på nya delar (tex snabbkopplingen)! flödesstoppen (kulan inuti) i snabbkopplingen börjar ganska snabbt kärva och på mitt gick det inte att öppna upp riktigt så det blev bara typ halvt flöde... ...
          Här får man garanterad tag på alla reservdelar som behövs för Tetratec:


          (har själv fått därifrån)

          Kommentar

          • ThaBazZ
            • July 2009
            • 38

            #20
            Tackar för info!

            Alltid bra att vara förberedd =)

            Kommentar

            • ThaBazZ
              • July 2009
              • 38

              #21
              Kan gott rekommendera filtret har inte haft några problem med läckage.

              Dock kan det uppstå ett tinitus liknande ljud om man inte rengör det =) mitt hade stått och gått i nästan 3månader.

              Sen blir slangarna som några påpekat bruna på insidan av alger och smuts. Har funderat å¨att skölja urdommen orkar inte bry mig =)

              Någonting coolt, lite sorgligt men i slutänden mest coolt =)

              Skulle rengöra mitt filter här om dan det var första gången sedan jag skaffade det och det va gugg och sörja ska ni veta =) hur soim så kom jag hem får några månader sedan och såg att den lilla plastkorgen som ska setill att inga fiskar åker ner i filtret hade ramlat av. (Hade flyttat på insugsröret tidigare i veckan då den måste ha hoppat av.) Hur som så när jag tömt filterburken på vatten ser jag någonting plaska runt på bottnen i den bruna sörjan. En grå zebraciklid som måste bott där i i ungefär 2månader. Nu simmar den runt i akvariet med alla andra men är mycket blek dock stor och fin om man jämför med dennes syskon =)

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #22
                ojoj...stackars zebra...men han repar sig säkert. vilket äventyr

                Kommentar

                Arbetssätt...