Dela upp akvarium i 2 delar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    Dela upp akvarium i 2 delar.

    Tjena,

    har lite ny fisk som jag tänkt prova på att odla. Vill då splitta mina 200L akvarium på lättaste sätt.

    Funkar det att köpa Filtermatta, trycka ner i gruset och fästa med något upptill...Vill helst inte hålla på att tömma akvarier och börja limma.
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #2
    Klart det fungerar sålänge du ser till att den tätar runtom och inte tippar åt sidan.
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      Ursprungligen postat av Sultanen
      Klart det fungerar sålänge du ser till att den tätar runtom och inte tippar åt sidan.
      Jo jag har ju tänkt skära biten lite bredare än vad karet är djupt så det pressas ner...grus och sten på sidorna och eventuellt tejp/fiskelina upptill...

      Det är inte meningen att det ska bli snyggt och jag vill kunna ta bort det lätt...
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      • Sultanen
        • January 2008
        • 2457

        #4
        Ser inte någon anledning till att det inte skulle fungera, hade kanske varit om den var för tunn så den buktar om den är lite tjock men annars borde det fungera, lagom tjock och lagom bred är nog bäst
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium
        220L Saltvatten - Under uppstart
        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

        Kommentar

        • Markus1984
          • November 2008
          • 2606

          #5
          Ursprungligen postat av Sultanen
          Ser inte någon anledning till att det inte skulle fungera, hade kanske varit om den var för tunn så den buktar om den är lite tjock men annars borde det fungera, lagom tjock och lagom bred är nog bäst
          tänkte köra med 5cm tjock.

          Provade med plexiglas förut, men man måste limma om man ska köra det.

          Offtopic:

          Plaskade till ordentligt i 720 akvariet bakom mig...lät som om en fisk dunsade ner i verktygslådan nedanför, sökte igenom men hittade ingen firre...det stänkte dock ut vatten vilket kan ha gjort "plasket".....ett liiiitet hål typ matnings-hålet kom det från....
          Lyfte på locket och kikade och vattnet var alldeles bubbligt och konstigt vid ytan där....undrar vad det kan ha varit.
          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

          Kommentar

          Arbetssätt...