intervall filter 2227

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas_magi
    • June 2005
    • 159

    #16
    Hur gör man för att få den till en bra vanlig ytterpump?
    Blir den sämre än en vanlig ytterpump eller fungerar lika bra?

    Mvh Lucas

    Kommentar

    • JaXxS
      • December 2003
      • 251

      #17
      varför ska du göra om den för?
      Du e n00b

      Kommentar

      • Lucas_magi
        • June 2005
        • 159

        #18
        Eftersom intervallfunktionen inte funkar.

        Ingen som vet? Jag har bara 2 dagar på mig att fixa detta så någon kan väl hjälpa mig?

        Mvh Lucas

        Kommentar

        • JaXxS
          • December 2003
          • 251

          #19
          jag förklarade exakt för dig varför den inte funkar

          på sida 3 i manualen så står det att det måste vara mellan 110-120 cm mellan botten på filtret och akvariekanten
          Senast redigerad av JaXxS; 05 August 2009, 15:41.
          Du e n00b

          Kommentar

          • Lilla Damen
            • February 2008
            • 2649

            #20
            Fick med en intervallpump när jag köpte mitt beg. 375liters... vet tyvärr inte beteckningen på det, men det kan vara lite lynnigt när det varit avstängt.

            Ena gången startar intervallerna utan problem, nästa är det lögn i helsike... hjälper varken att hålla "avgasröret" (=luftslangen) högt, så att vattnet rinner ner i pumpen,... bryta strömmen eller sparka till den. Lika bra att låta den vara då, så brukar intervallerna starta själv efter typ. ett dygn.

            Akta dig så att mynningen på luftslangen INTE befinner sig lägre än vatten ytan i karet... risken är i sådant fall stor att du tömmer akvariet !

            Kommentar

            • Lucas_magi
              • June 2005
              • 159

              #21
              Ursprungligen postat av JaXxS
              jag förklarade exakt för dig varför den inte funkar

              på sida 3 i manualen så står det att det måste vara mellan 110-120 cm mellan botten på filtret och akvariekanten
              Om jag inte minns fel så står det 100-120 cm och det hjälper inte.

              Som sagt jag har ju hittat vad problemet är och det är pumphuvudet som det är någon fel på.
              Jag fick låna ett annat pumphuvud med samma placering på mitt filter och slangarna låg lika dant och luftslangen höll jag så högt jag kunde hela tiden, +2M, och med det nya pumphuvudet funkade det precis som det skulle.

              Därav kan man väl dra slutsatsen att det är något fel på mitt pumphuvud?
              Eller?

              Mvh Lucas
              Senast redigerad av Lucas_magi; 06 August 2009, 08:35.

              Kommentar

              Arbetssätt...