Jag har ett aquael 112l med den dassiga standardrampen i svart plast, där lysrören sitter på tok för långt bak 
Klurar nu för fullt på ett bygge av ny heltäckande ramp med återanvändning av elen från originalet.
Form etc. är jag klar över, men jag är grymt osäker på materialvalet och det är där alla ni snälla folk kommer in i bilden
Så, rekommenderas mdf (med vilken behandling), eller kanske nån plastsort, eller...? Den ska som sagt vara heltäckande, utan täckglas, med lyset placerat i framkant så nära vattenytan som är praktiskt möjligt. Tänker mig att den ska vara vit, alternativt alu-/silverfärgad invändigt och mörkgrå/svart utvändigt. Har redan reflektorer till rören, men eftersom en del ljus reflekteras i vattenytan tycker jag det verkar smart om "toppen" är så reflekterande som möjligt.
ALLA tips, synpunkter, kommentarer, frågor är varmt välkomna! Var gärna övertydliga kring materialen (märke, sort, pris, inköpsställen etc). Bilder och erfarenheter på vägen utlovas!

Klurar nu för fullt på ett bygge av ny heltäckande ramp med återanvändning av elen från originalet.
Form etc. är jag klar över, men jag är grymt osäker på materialvalet och det är där alla ni snälla folk kommer in i bilden

ALLA tips, synpunkter, kommentarer, frågor är varmt välkomna! Var gärna övertydliga kring materialen (märke, sort, pris, inköpsställen etc). Bilder och erfarenheter på vägen utlovas!
Kommentar