Hög möbel till diskusakvarium
Kollaps
X
-
Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Men tänk på att lilla du precis som lilla jag måste kunna komma ner i det helst utan snorkel och cyklop. Dvs börjar färdighöjd bli mer än 150cm så räcker inte trappstege till./Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
-
då köper man en antingen färdiglackad spånskiva på en bygghandel, kapar den
i lämplig längd och bredd.
eller så köper man en spånskiva + en burk hyfsat vattenresistent färg + roller, kapar spånskivan i lämplig längd och bredd, måla.
detta är det bästa "tvärslåt" man kan hitta..... om man klarar av att dra i 20-25 skruvar på ett hyfsat adekvat sätt.....Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Men oftast är jag:
Kommentar
-
den är viktig att tänka på.
hade en "bänk" där överst på karet var 170 cm över golvet.
det var ett mindre h-e att komma ner i karet.
skulle jag dra ihop möbel idag, så skulle jag måtta så att översta kanten
inte kom över 140 cm från golvet, och då får jag prexis ner handen i ett
kar som är 45-50 cm högt utan att ta till en pall....som gör att det blir vingligt...Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Men oftast är jag:
Kommentar
-
den är viktig att tänka på.
hade en "bänk" där överst på karet var 170 cm över golvet.
det var ett mindre h-e att komma ner i karet.
skulle jag dra ihop möbel idag, så skulle jag måtta så att översta kanten
inte kom över 140 cm från golvet, och då får jag prexis ner handen i ett
kar som är 45-50 cm högt utan att ta till en pall....som gör att det blir vingligt.../Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
-
Jag har också en massa självförtroende vad gäller mitt yrke men inte vad gäller bygge av hållfasta möbler som om de inte fungerar kan orsaka så mycket skada. Barnsängar och ikeamöbler klarar jag...men tro mig, innan småttingarna har fått ligga har den kollats både en och två gånger.
Och självklart är det inte 720 liter vatten i ett 720 liters kar, förlåt min dumma formulering, 720 liter tungt material som jag helst inte vill ha på vardagsrumsgolvet menar jag ju såklart!
Tack för dina informativa inlägg Ken.Kommentar
-
Som RGL själv säger, det är lite onödigt många ben.
kan kanske tyckas att dom där eftermonterade reglarna på insidan oxå
är overkill, men jag kan köpa tanken som säger "hellre en för mycket än
en för lite"
Genrellt sett skulle jag vilja ha en jämn belastning från karet och ner på bänken.
se bilden vad jag menar
1 = nej
2 = OK
3 = OKTycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Det jag har nu är 80cm möbel + 60cm akvarie och jag står på en stol bara så funkar det fint :-)Kommentar
-
Hej, jag har gjort ett praktisk hållbarhetstest på jobbet i eftermiddag. Plockade fram 4 frigolitklossar (IKEA emballage)
storlek: längd 30 cm bredd 5 cm och höjd 5 cm, lade dessa på golvet med långsidan ner i en fyrkant med måttet 100 x 120 cm. Ovanpå klossarna lade jag 2 st 8 cm plywood skivor. Sen tog jag en IBC/Sipax behållar som vägde lite mer än 1000 kg (1 ton) ock ställde den ovanpå plywoodskivorna.
Vad tror ni hände med frigoliten.
Återkommer med svaret ikväll.
SamKommentar
-
Hej, jag har gjort ett praktisk hållbarhetstest på jobbet i eftermiddag. Plockade fram 4 frigolitklossar (IKEA emballage)
storlek: längd 30 cm bredd 5 cm och höjd 5 cm, lade dessa på golvet med långsidan ner i en fyrkant med måttet 100 x 120 cm. Ovanpå klossarna lade jag 2 st 8 cm plywood skivor. Sen tog jag en IBC/Sipax behållar som vägde lite mer än 1000 kg (1 ton) ock ställde den ovanpå plywoodskivorna.
Sam
inte ett smack hände om du satte ner behållarna rakt och försiktigt.
slängde du ner dom "på snedden" så kan plywooden skadats och därmed oxå frigon.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Sam
Bild?Kommentar
Kommentar