Jag har ett 6-kantigt 30l akvarium med innerfilter. Än så länge har jag 10 neontetror och en mal, tror det var en Ancistrus av något slag, men ska även snart införskaffa en kampfisk. Malen införskaffades delvis för skojs skull, men också för att de i djuraffären sa att de kunde hjälpa till att hålla rent? En av mina frågor är alltså hur mycket alger m.m. man ska ta bort? Det är ju algerna de äter? Malen är inte alls stor ännu, kanske 3cm? Han får också algtabletter var 3:e dag, men det är inte alltid han äter dem?
Min andra fråga är hur ofta man bör rengöra sitt filter, och hur gör man det på bästa sätt? Har lagt akvariesten ovanpå för att åtminstone försöka täcka det en aning, men jag lär få ta bort dem när det är dags känns det som?
Tredje frågan är hur ofta ni tror att jag behöver städa akvariet och hur grundligt?
Sista frågan är om man kan göra sin egen slamsugare av en slang och typ en vanlig flaska?
Min andra fråga är hur ofta man bör rengöra sitt filter, och hur gör man det på bästa sätt? Har lagt akvariesten ovanpå för att åtminstone försöka täcka det en aning, men jag lär få ta bort dem när det är dags känns det som?
Tredje frågan är hur ofta ni tror att jag behöver städa akvariet och hur grundligt?
Sista frågan är om man kan göra sin egen slamsugare av en slang och typ en vanlig flaska?

Kommentar