Tack för de trevliga kommentarerna i mitt förra inlägg (som jag skrev i morse)

Nu måste jag bara få skriva av mig min frustration över hur hjälplös man kan vara när teknologin i hemmet inte funkar som det ska.....om man samtidigt är beroende av att nån tekniker från andra sidan landet ska fixa felet...

Förra tisdagen slutade vårt bredband att funka helt plötsligt. Ringde supporten som sa att det inte va nåt fel med den inkommande signalen till vårt hem. Gjorde iaf allt dom sa till oss:
- tog med modemet till en kompis... där vårt modem funka!
- kollade igenom alla sladdar osv... allt funkade!
Fick sedan ringa varje dag i en vecka (läs tis-tis) för att kolla hur det gick... varje gång fick man till svar att det inte var nåt fel men att dom skulle be teknikerna kolla över det igen..... I onsdags, denna vecka, hoppade bredbandanslutningen igång helt plötsligt!!! Utan att vi gjort nånting! Visst är jag glad att det funkar nu iaf men man känner sig verkligen trött på att dra samma visa 50 gånger för 50 personer.. och få till svar att det inte är nåt fel...när det bevisligen faktiskt var det. ARRRGGGGHHHH

Men historien är inte slut där Helt plötsligt igår var vår telefon spärrad för utgående samtal. Fattade verkligen ingenting Ringde supporten *suck* där de inte kunde hitta nåt fel men dom skulle be teknikerna kolla på det. I denna stund har jag pratat med 3 olika personer som alla säger att de inte kan förstå varför det blivit som det blivit.... Och Ja, räkningen är betald..annars hade jag inte kunnat sitta här med mitt nyfunna bredband. Har nämligen allt på samma bolag (talar inte om vilket bolag det är).

Nu har jag varit utan telefon i snart 12 timmar *suck* och jag kan inte göra nåt åt det. jag vill inte på nåt sätt klanka ner på de stackarna som sitter i andra sidan luren, de kan ju inte göra nåt annat än meddela de rätta personerna samt ta emot min frustration. Fast jag måste nog säga att jag funderar och överväger att byta bolag, trots att vi inte haft några som helt problem med dom förut....ibland blir det bara för mycket.,,

Och inte nog med detta. Vi fick i tisdags lämna in vår TV för fjärde gången och då med exakt samma fel Apparaten vägrade nämligen att gå igång och ibland stängde den av sig själv (mitt i nåt spännande program). Denna gången tog vi med oss vårfjärrkontroll eftersom de sa sist att det måste vara den det är fel på...vilket det inte är! Väl inne i butiken så bad vi försäljaren att försöka sätta på TV:n så att även han kunde se att vi inte stod och hittade på felet... Behöver jag tala om att TV:n inte funkade? Nä, tror väl inte det! Nu är den iaf inlämnad och väntas tillbaka om ca 3 veckor. Har ni varit utan TV nån gång? Då vet ni att man får gansksa mycket gjort på kvällarna. En tid då man annars mysade i soffan och såg på favvo-programmet.

Nej, nu ska jag inte gnälla mer! Va bara tvungen att skriva av mig frustrationen!