
Nu måste jag bara få skriva av mig min frustration över hur hjälplös man kan vara när teknologin i hemmet inte funkar som det ska.....om man samtidigt är beroende av att nån tekniker från andra sidan landet ska fixa felet...
Förra tisdagen slutade vårt bredband att funka helt plötsligt. Ringde supporten som sa att det inte va nåt fel med den inkommande signalen till vårt hem. Gjorde iaf allt dom sa till oss:
- tog med modemet till en kompis... där vårt modem funka!
- kollade igenom alla sladdar osv... allt funkade!
Fick sedan ringa varje dag i en vecka (läs tis-tis) för att kolla hur det gick... varje gång fick man till svar att det inte var nåt fel men att dom skulle be teknikerna kolla över det igen..... I onsdags, denna vecka, hoppade bredbandanslutningen igång helt plötsligt!!! Utan att vi gjort nånting!

Men historien är inte slut där


Nu har jag varit utan telefon i snart 12 timmar *suck* och jag kan inte göra nåt åt det. jag vill inte på nåt sätt klanka ner på de stackarna som sitter i andra sidan luren, de kan ju inte göra nåt annat än meddela de rätta personerna samt ta emot min frustration. Fast jag måste nog säga att jag funderar och överväger att byta bolag, trots att vi inte haft några som helt problem med dom förut....ibland blir det bara för mycket.,,

Och inte nog med detta. Vi fick i tisdags lämna in vår TV för fjärde gången och då med exakt samma fel


Nej, nu ska jag inte gnälla mer! Va bara tvungen att skriva av mig frustrationen!
Jag blir galen utan internet
Har hört flera historier där bredband stört ut telefoner och lagt av och kommit igen igen helt utan förklaring och där hjälpen var ytterst knapphändig. Stå på er, håller tummarna.
TV? Trodde alla renoverade hus på kvällarna?
-Om en timme är det ordnat!!
Hmm, kan tala om att det gått många timmar sen det la av i går eftermiddas.