Hej "Stockholmare"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    Jul/Lucia träff Zoopetstockholm. Anmälda:6

    Jultemat är ok.
    Förslag på dag är måndag,tisdag eller torsdag.
    Mc kvinnans förslag på förtäring låter gott.
    Jag kan även fixa mat om det är av intresse.
    Mitt förslag på mat är Cowboygryta se länken.
    http://http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=72259&page=2

    Julklappen låter som ett bra förslag.
    julklappen får vara civil eller akvarie relaterad. Summa max 30kr.

    Anmälda:
    Björn & Jeanette
    Mc kvinnan
    Mogwai
    Annika
    Babbett
    __________________

    Nu ska länken funka
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

    Kommentar

    • RÖDLÖGA
      • February 2002
      • 3931

      Ursprungligen postat av mckvinnan
      Hoppas Jeanette mår bättre idag?
      Jorå, Huvudvärken försvann under natten men jag hittade den idag. Jag menar hur kan man ha huvudvärk på en fredag innan kvällen ens har börjat.
      FISHLOVERS
      Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
      En glad "svenssonakvarist"

      Kommentar

      • Annika
        • January 2002
        • 2518

        Läste receptet... ser smarrigt ut.

        Kommentar

        • Schull
          • August 2004
          • 2889

          Hej.
          Jag är oxå stockholmare. Vad gör ni egentligen på era träffar? är det bara akvarie snack? eller är det lite som en vanlig lite festlig tillställning? Jag skulle nog aldrig våga komma.
          /Lasse
          Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

          Kommentar

          • Annika
            • January 2002
            • 2518

            Jag är inte farlig.

            Har inte varit med på "Stockholmsträffar" förut, men akvarieföreningsmöten, ciklidstämmor och akvariets dag. Brukar bli mycket fisk-snack men en hel del annat också.

            Kommentar

            • RÖDLÖGA
              • February 2002
              • 3931

              Ursprungligen postat av Schull
              Hej.
              Jag är oxå stockholmare. Vad gör ni egentligen på era träffar? är det bara akvarie snack? eller är det lite som en vanlig lite festlig tillställning? Jag skulle nog aldrig våga komma.
              /Lasse
              Vi har väldigt enkla träffar. Mycket prat om annat och lite om hobbyn. Vi fikar och har det trevligt i all enkelhet. Vi är väldigt snälla mäniskor. Var bor du?
              FISHLOVERS
              Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
              En glad "svenssonakvarist"

              Kommentar

              • Schull
                • August 2004
                • 2889

                Ursprungligen postat av RÖDLÖGA
                Ursprungligen postat av Schull
                Hej.
                Jag är oxå stockholmare. Vad gör ni egentligen på era träffar? är det bara akvarie snack? eller är det lite som en vanlig lite festlig tillställning? Jag skulle nog aldrig våga komma.
                /Lasse
                Vi har väldigt enkla träffar. Mycket prat om annat och lite om hobbyn. Vi fikar och har det trevligt i all enkelhet. Vi är väldigt snälla mäniskor. Var bor du?
                Jag bor i Huddinge söder om Stockholm. Hm låter ju trevligt iaf.
                /L
                Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                Kommentar

                • gladhertha
                  • February 2005
                  • 1755

                  Jag vågar inte heller komma. Eftersom jag kommer bli rastlös och prata i ett.
                  Mvh Hanna
                  Min Zoon

                  Kommentar

                  • Mogwai
                    • November 2002
                    • 3021

                    Ursprungligen postat av gladhertha
                    Jag vågar inte heller komma. Eftersom jag kommer bli rastlös och prata i ett.
                    Ingen godtagbar ursäkt. Allt prat om diverse ting mellan himmel och jord och ända ner i akvarieslammets dunkla gömmor, är godtagbart.
                    Man vet aldrig vad det är som bubblar upp till ytan ju.
                    Och vem säger att man behöver sitta helt stilla under en träff ??
                    Vi är helt enkelt ett gäng nyfikna och glada akvarister av olika slag och med olika erfarenheter, såväl akvaristiska såsom livserfarenhet, med oss i våra bakfickor. Ingen försöker att vara förmer än nån annan, alla kommer med olika förslag och lösningar på problem som tas upp, vare sig det gäller akvarier eller annat. Vi har helt enkelt störtkul och mysig tillsammans och tycker att det vore kanon om vi fick lära känna lite fler härifrån Zoopet.
                    Hjärtligt välkomna.

                    Björn.....en skallebang som börjar innan fredagskvällen ens börjat är deffinitivt ingen bra skallebang. Se genast till att köra den på porten !! *s*

                    Kommentar

                    • Schull
                      • August 2004
                      • 2889

                      Ursprungligen postat av Mogwai
                      Ursprungligen postat av gladhertha
                      Jag vågar inte heller komma. Eftersom jag kommer bli rastlös och prata i ett.
                      Ingen godtagbar ursäkt. Allt prat om diverse ting mellan himmel och jord och ända ner i akvarieslammets dunkla gömmor, är godtagbart.
                      Man vet aldrig vad det är som bubblar upp till ytan ju.
                      Och vem säger att man behöver sitta helt stilla under en träff ??
                      Vi är helt enkelt ett gäng nyfikna och glada akvarister av olika slag och med olika erfarenheter, såväl akvaristiska såsom livserfarenhet, med oss i våra bakfickor. Ingen försöker att vara förmer än nån annan, alla kommer med olika förslag och lösningar på problem som tas upp, vare sig det gäller akvarier eller annat. Vi har helt enkelt störtkul och mysig tillsammans och tycker att det vore kanon om vi fick lära känna lite fler härifrån Zoopet.
                      Hjärtligt välkomna.

                      Björn.....en skallebang som börjar innan fredagskvällen ens börjat är deffinitivt ingen bra skallebang. Se genast till att köra den på porten !! *s*
                      Hm.
                      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                      Kommentar

                      • gladhertha
                        • February 2005
                        • 1755

                        [QUOTE=Mogwai]
                        Ursprungligen postat av gladhertha
                        Jag vågar inte heller komma. Eftersom jag kommer bli rastlös och prata i ett.
                        Ingen godtagbar ursäkt.QUOTE]

                        Det är mörkt?
                        Mvh Hanna
                        Min Zoon

                        Kommentar

                        • RÖDLÖGA
                          • February 2002
                          • 3931

                          Ursprungligen postat av Mogwai
                          Björn.....en skallebang som börjar innan fredagskvällen ens börjat är deffinitivt ingen bra skallebang. Se genast till att köra den på porten !! *s*
                          Är bättre men den finns där.
                          FISHLOVERS
                          Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                          En glad "svenssonakvarist"

                          Kommentar

                          • RÖDLÖGA
                            • February 2002
                            • 3931

                            Ursprungligen postat av gladhertha
                            Jag vågar inte heller komma. Eftersom jag kommer bli rastlös och prata i ett.
                            Ja, men då passar du med oss. Man går runt och mingla,tittar på akvarium och pratar. Ibland allihop och ibland igrupper. Det fins inga sita still och vara tyst regler här inte. Vårt motto på träffarna är att ha det trevligt och roligt. Så det så.
                            FISHLOVERS
                            Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                            En glad "svenssonakvarist"

                            Kommentar

                            • mckvinnan
                              • December 2004
                              • 760

                              Schull-vi kan ta och åka ut till Björn och Jeanette tillsammans om du vill? Jag bor i Hökarängen/Farsta och kommer att åka efter jobbet (jobbar i city).

                              Det jag märkt är att ju mer vi lär känna varandra ju mindre pratar vi om fiskar och akvarier. Om inte någon av oss har problem eller någonting speciellt den vill ha hjälp eller åsikter om - då pratar vi givetvis om det. Vi brukar när vi har nya personer med oss berätta lite om oss själv och vår hobby och sen så släpps samtalet lös.

                              Som Mogwai och Björn sa tidigare så är vi trevliga människor som välkomnar alla som vill vara med och träffas. Finns inga regler eller krav på hur man ska vara eller hur mycket eller lite man ska prata. Man gör så som man finner det bekvämast för sig själv.

                              Björn: ska vi bestämma en dag? Föreslår tisdagen den 6e december v 49. Vad tycker ni andra?
                              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                              Kommentar

                              • RÖDLÖGA
                                • February 2002
                                • 3931

                                Ursprungligen postat av mckvinnan
                                Björn: ska vi bestämma en dag? Föreslår tisdagen den 6e december v 49. Vad tycker ni andra?
                                Det låter bra för mig. Då kunde kanske Sonja också.
                                Ska vi köra julfika och Cowboygrytan? Dricka kan man väl ta med sig själv. Glögg tror jag att vi har. Skulle behöva tigga på en liten slant för maten. Det lär inte bli dyrt gissar på ca 20-40 kronor.
                                FISHLOVERS
                                Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                                En glad "svenssonakvarist"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...