Hej "Stockholmare"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    hhm...jag pratade lite med Janne Wester på Södermalms akvarieaffär förut när jag var där. Han sa att Stockholms Akvarieklubb slutat med auktioner. Om det är den föreningen ni menar....och om nu Janne hade rätt
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • ralp
      • October 2004
      • 639

      Ursprungligen postat av Triana
      ... och mycket pengar fick man inte heller...
      Nu vet jag inte vad du sålde men jag köpte bara lite växter vid fasta bordet. Dels p.g.a. av det utbudet som inte passade mig så riktigt men mest också för att jag tyckte att det blev för dyrt. Bara ett exempel om jag minns det rätt så såldes jättemånga Ancistrus för typ 90-130 sek (2 eller 3stycken). Inga märkvärdiga exemplar/storlekar. I affären kostar de 45:- om jag kommer ihåg rätt så vad är vitsen med en auktion då? Som köpare altså

      Jag tyckte dock att det var en trevlig tillställning då man träffade lite "bekannta" och man hade chansen att titta på lite ovanliga fiskar som t.ex. diverse Killis. Synd, bara att jag hade inget ledig kar till de. Jag ångrade inte att missa Guldmatchen trots att jag är egentligen en riktig hockeyfan.

      Hejhopp. Ralf
      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

      Kommentar

      • RÖDLÖGA
        • February 2002
        • 3931

        Ursprungligen postat av Triana
        hmm.. jag var där igår.. du missade inget om du inte var där... så jäkla mycket var det inte
        Jag kan inte hålla med dig. Jag mena dom hade en bra bit över 1000 poster.
        Och gämnfört med Haninge så var det här paradiset. Ledsen Haninge. Men ni har har en bra ide men alldeles förlite att sälja.

        Ursprungligen postat av ralp
        Jag tyckte dock att det var en trevlig tillställning då man träffade lite "bekannta" och man hade chansen att titta på lite ovanliga fiskar som t.ex. diverse Killis. Synd, bara att jag hade inget ledig kar till de. Jag ångrade inte att missa Guldmatchen trots att jag är egentligen en riktig hockeyfan.Hejhopp. Ralf
        Jag får hålla med dig ralp. Det finns dock en nackdel. Man köper på sig för mycket. jag köpte ca 70-80 fiskar, 1akvarium,1ytterfilter,1bakgrund plus lite växter. För mig var det lyckat. Vist ville man ha kunnat set hockyn men men dom vann ju ävev utan mig.
        FISHLOVERS
        Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
        En glad "svenssonakvarist"

        Kommentar

        • Triana
          • January 2005
          • 840

          tja.. jag sålde ju renstammiga guppys, de hamnade sen i slutet... och tja.. jag var där i slutet.. en kompis till mig hade sexton av sina poster som gick ut UNDER 5 kronor.. tyckte det var så JÄVLA OSCHYSST.. utropspris ska gälla.


          var aldrig på haninge.. hade inte tid.. så jag vet inte hur det var... dock föll inget riktigt mig i smaken.. kom hem med en påse fiskar och litet växter...
          Senast redigerad av Triana; 28 February 2006, 10:47.

          Kommentar

          • ralp
            • October 2004
            • 639

            Ursprungligen postat av RÖDLÖGA
            ... Man köper på sig för mycket. jag köpte ca 70-80 fiskar, ...
            (OjOjOj - vad mycket fisk) Nej - det finns ingen större risk hos mig. Jag lärt mig att hantera suget när man ser en himla massa fina fisk (genom diverse besök i akvariebutikerna). Denna killi t.ex. som jag pratade om (A.... "Golden") var nog det finaste vad jag har sett på länge. Men just nu och framförallt även en liten bit framöver kan jag inte erbjuda något bra hem. Dessutom letar jag gärna upp lite info innan implusköpsignaler slår till.

            Så då får det vara tills alla bitar ramlar på plats. Men kul var auktionen som sagt iallafall

            Hejhopp. Ralp
            110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
            Vittina semiconica; Neripteron auriculata
            18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
            16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

            Kommentar

            • ralp
              • October 2004
              • 639

              Ursprungligen postat av Triana
              ... de hamnade sen i slutet... och tja.. jag var där i slutet.. en kompis till mig hade sexton av sina poster som gick ut UNDER 5 kronor.
              Ojdå - det är förståelig. Jag var inte där tills slut - jag stack i sista pausen. Det var synd för dig och din kompis dels att ni hamnade så sent och sedan var det olycklig att Sverige tog sig till finalen. Annars är jag ganska övertygad att du/ni hade fått bättre betald mer mer folk (kvar) på platsen.

              Är utropspris lika med minipris?

              Hejhopp. Ralp
              110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
              Vittina semiconica; Neripteron auriculata
              18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
              16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

              Kommentar

              • Triana
                • January 2005
                • 840

                precis.. man började ju ropa ut saker på 20 kr men sista halvtimman så ropade de ut på fem kr och tillslut på en.. och det var så jälva oskysst.. jag fick iväg mina på iaf 25-35 kr styck.. men när arton av ens poster går iväg under femman blir man ju upprörd.. fattar inte att han kunde ha sån otur.. *suckar* har amn sagt ett utropspris ska det gälla hela auktionen.. jag vill heldre ta hem sakerna igen än att de går för fem sex spänn...

                Kommentar

                • Mogwai
                  • November 2002
                  • 3021

                  Letat och kollat på Stockholms Akvarieförenings hemsida, men det står inget där om någon kommande auktion, så det blir tydligen ingen iår så. Tusiken vad synd. Jag hade ju hoppats mycket på den då jag nu missade Bollmoras.

                  Är det fler än jag som ska gå på Trädgårdsmässan den 26 / 3 föresten ??

                  Kommentar

                  • mckvinnan
                    • December 2004
                    • 760

                    Jag undrar om några av er skulle vilja ses innan jag lämnar the big city? Nån gång under vecka 12 eller 13 skulle vara intressant för mig - sen går flyttlasset. Bara käka någonstans eller nåt sånt.
                    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                    Kommentar

                    • RÖDLÖGA
                      • February 2002
                      • 3931

                      Ursprungligen postat av mckvinnan
                      Jag undrar om några av er skulle vilja ses innan jag lämnar the big city? Nån gång under vecka 12 eller 13 skulle vara intressant för mig - sen går flyttlasset. Bara käka någonstans eller nåt sånt.
                      Jag/vi är intreserade.
                      FISHLOVERS
                      Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                      En glad "svenssonakvarist"

                      Kommentar

                      • Mogwai
                        • November 2002
                        • 3021

                        Ursprungligen postat av mckvinnan
                        Jag undrar om några av er skulle vilja ses innan jag lämnar the big city? Nån gång under vecka 12 eller 13 skulle vara intressant för mig - sen går flyttlasset. Bara käka någonstans eller nåt sånt.


                        Räkna med mig !!
                        Och hur i hela friden ska det gå att "gå med flyttlasset" hela vägen ner till skåneland ?? Är det inte bättre att köra det i en lastbil ??
                        Annars så kan jag nog garantera att du kommer att ha ont i ryggen i minst 2 dagar efteråt ju !!

                        Kommentar

                        • mckvinnan
                          • December 2004
                          • 760

                          Jag föreslår att vi ses måndagen den 27e mars. Alltså om 1 vecka. Min sista vecka här och när jag är sådär lagom stressad.

                          Vid Götgatsuppgången från t-banestation Slussen, utanför affären, som vanligt. Då går vi någonstans och äter och dricker

                          Hur många kan då?
                          Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                          Kommentar

                          • Mogwai
                            • November 2002
                            • 3021

                            Ursprungligen postat av mckvinnan
                            Jag föreslår att vi ses måndagen den 27e mars. Alltså om 1 vecka. Min sista vecka här och när jag är sådär lagom stressad.

                            Vid Götgatsuppgången från t-banestation Slussen, utanför affären, som vanligt. Då går vi någonstans och äter och dricker

                            Hur många kan då?
                            Jag. *räcker opp en hand*
                            Vet en kanonbra restaurang....den heter Peploés och ligger vid Grafton street....ööö...visst tusan....den ligger i Dublin ju !!!

                            Kommentar

                            • RÖDLÖGA
                              • February 2002
                              • 3931

                              Kan tyvärr inte på måndag. För snabb besök från Rödlöga(mamma & Kenth). Går det på onsdag istället? Sticker till Åland om en stund. Ska "kidnappa" Jeanette på jobbet. Ska åka Rock klasiker båten. Sweet är med ombord. Det kan bli en höjdare.
                              FISHLOVERS
                              Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                              En glad "svenssonakvarist"

                              Kommentar

                              • mckvinnan
                                • December 2004
                                • 760

                                Jag vill i så fall sträcka mig till att säga eventuellt onsdag... kommer att vara grymt mycket att fixa med just då... vi får väl höras på måndagen då. Om inte några andra än ni o Mogwai har några förslag/önskemål? *efterlysning*
                                Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...