Akvarieloppis i Jonsered den 20 augusti

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Akvarieloppis i Jonsered den 20 augusti

    Jag har städat undan rejält (och håller på att städa ut) vad jag har liggande i förrådet och massvis av saker kommer att säljas mycket billigt på en akvarieloppis hemma hos mig på Odds väg 7, 433 75 Jonsered nära Göteborg lördagen den 20 augusti mellan kl. 13.00-16.00. Alla är välkomna.

    Det kommer bl.a. att finnas till försäljning massor av saker som
    några akvarier (ett 10-tal från 17 L till 450 liter),
    filter (inner (ca. 25-30 st)/ytter/fluidizing beds/UV) och pumphuvuden,
    skummare,
    doppvärmare,
    filtermaterial (flera olika slag bl.a. filtermatta),
    böcker (akvarieböcker förstås men även om hundar, katter, smådjur, fåglar etc. etc.), posters (massor av fiskposters),
    BTN-bakgrunder (ett mycket stort antal (ca. 30) BTN Slimline och en del Woodrock moduler),
    terrarie,
    metallhalogen-armaturer,
    lysrör, luftkompressor,
    Dupla pH-control,
    CO2-prylar (reaktorer, manometrar, flaskor etc.),
    akvariegrus (flera säckar),
    akvariestenar (mer än 100 kg av olika sorter),
    annan akvariedekoration,
    stora koraller,
    saltvattenssalt,
    saltvattenspreparat
    fisktavlor
    etc. etc.

    Totalt handlar det om mer än 300 prylar.

    Samtidigt kan man då också passa på att kolla på mina akvarier (jag har ju faktiskt fortfarande några kvar) och utedamm.

    Efter akvarieloppisen arrangerar också Zoopet och Göteborgs Ciklid och Akvariesällskap en kräftskkiva - mer info om denna ges i denna tråd

    Info om parkeringen + kommunikationer:
    Vi har en uppfart till huset där det kommer plats 5-6 bilar och där kan man gärna parkera MEN om du parkerar där så tänk på att du inte kommer ut därifrån innan bilarna som har parkerat längre ner på uppfarten har åkt. Om du inte vill vara kvar så länge så finns det istället plats för 2 bilar på en grusad parkeringsplats precis vid uppfarten. Ca. 5 bilar kan också parkera på vägen/gräsmattan vid vårt hus (kör då upp delvis på gräskanten) på Odds väg, eller vid sidan av vägen längst ner på Odds Väg vid Gamla Alingsåsvägen.
    Det bästa är förstås om man kan samåka: Buss Gul Express stannar (hållplats Uddared) ca. 100 meter från huset. Restid ca. 35 minuter från Centralstationen/Nordstan och den går var 15e min.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 15 August 2016, 14:47.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    De som kommer hit kan bl.a. kolla in min utedamm
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Höll just på att tömma ett 450 liters akvarium som skulle gå för ett lågt pris på loppmarknaden, men helt plötsligt blev detta rejält "dyrare" eftersom jag tappade telefonen i akvariet utan att märka det. Så nu måste jag få ihop pengar till en ny telefon också
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ray
        • January 2002
        • 954

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Höll just på att tömma ett 450 liters akvarium som skulle gå för ett lågt pris på loppmarknaden, men helt plötsligt blev detta rejält "dyrare" eftersom jag tappade telefonen i akvariet utan att märka det. Så nu måste jag få ihop pengar till en ny telefon också
        Vad är det för mått på det dyra akvariet?
        ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Aluminiumakvarium med aluminiumbänk där akvariet är 150 cm långt, 60 cm högt och 50 cm brett.
          I akvariet sitter BTN Slimline som bakgrund och en inbyggd filterhörna. På botten är det uppbyggt med frigolit som sluttar från ena hörnet till det andra - fast vill man inte ha det så är det bara att riva ut frigoliten
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ett av mina akvarier som ni kan titta på vid akvarieloppisen hemma hos mig är detta väggakvarium (hänger på väggen ovanför soffan i fiskrummet).
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              En ny damm som jag har byggt på min terrass och som ni kan kolla på om ni kommer på akvarieloppisen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Prideaux
                • August 2016
                • 1

                #8
                Hej Kjell! Undrar bara om det kommer finnas möjlighet att betala genom tex swish eller om man ska ta med sig kontanter?

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Nej, swish funkar inte (jag är lite gammalmodig av mig ) så ta helst med cash. Fast om du får för dig att storhandla (lätt hänt) så fixar vi det genom att du betalar in på mitt bankkonto i efterhand.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #10
                    Ses på lördag!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Ses på lördag!
                      Jepp, skall bli kul. Vi verkar bli många

                      Du har för övrigt inte några portabla trädgårdsstolar som du kan ta med dig. Vi har ett 30-tal stolar men det kan bli trångt och vi får kanske sitta i skift
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #12
                        Skall kolla! Tror inte men skall kolla
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Nu är det mesta i alla fall upplockat - skulle tro att nypriset för alltihop ligger en bra bit över 200 tusen
                          Men förhoppningsvis kommer några kronor in på loppisen och framförallt att det nu blir lite mer plats över här hemma så man kan köpa in ny "bråte"

                          Vi ses imorgon.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14

                            PS. Ni som kommer imorgon - lova att inte tala om för min fru hur mycket pengar som jag lagt ut på akvarieprylar under årens lopp. OM ni talar om det föpr henne måste jag tyvärr minst dubbla priset så att jag kan bjuda henne på några dars extra semester
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              PS. Ni som kommer imorgon - lova att inte tala om för min fru hur mycket pengar som jag lagt ut på akvarieprylar under årens lopp. OM ni talar om det föpr henne måste jag tyvärr minst dubbla priset så att jag kan bjuda henne på några dars extra semester
                              Det är helt lugnt vi sitter alla i samma båt! Ser fram emot loppis och kräftskiva!
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...