Hästmyskteriet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EvaLeva
    • September 2007
    • 189

    #16
    Det är kanske så att det är utrustningen som kanske inte passar hästen och därmed så börjar den *konstra* för det är obekvämt..

    det kan hända mitt under en ridtur fasten det vart lungt i säker 30 min innan...

    men hästar är trevliga djur, som amn kan ha mycklet skoj med fasten man inte sitter uppepå dom=)

    /eva

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #17
      Ursprungligen postat av Jenny054
      Måste skratta lite.
      En Fjording enligt min mening är en liten häst. Med andra ord små skutt och ett litet fall.

      Kan tillägga att jag ridit i många år med.
      Min granne däremot höll sig kvar 4 bocksprång med Fjordisen och sen låg han i backen..


      Däremot att falla från 170 cm, det gör ont. Men då snackar vi stor häst.
      Var så full i skratt när jag läser detta.. Har ridit sedan jag var 4 år eller så. Personligen tycker jag att det gör ondare att falla från en låg häst där du inte hinner "rätta till fallet" jämfört ett fall från en 175cm kuse. Har två krossade lilltår, 2 st upptuggade fingrar och många andra ställen där man fått sig ett par törnar. Men tjuriga travmärrar slår nog allt..

      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • Amanda321
        • February 2007
        • 587

        #18
        Har just nu bara ridit 4-5 år och har aldrig blivit avkastad *pust* Men det kommer nog Själv har jag världens snällaste islandshäst som sköthäst, med världens största man :P Han är 10 år och ingen har aldrig trillat av från honom (om man inte räknar med inridningen förstås :P)
        30 L - 60 L - 150 L
        //Amanda

        Kommentar

        • sandrorita
          • August 2010
          • 218

          #19
          Jag har blivit uppvuxen med hästar. När jag var fem sprang en islandshäst över mig för att han ville skydda den häst som jag skulle sköta ( min egen ). Sen då jag blivit äldre har jag blivit både sparkad och en häst har stegrat sig mot mig och slagit framhoven mot min hals. Fattar inte hur jag överlevt haha. Har även ramlat med en häst två gånger under en hopplektion. Det konstiga är att jag aldrig någonsin blivit rädd. har haft fem egna och ridit ett 30- tal olika andra sorters hästar. Men har nu två egna som är helt underbara. En shetlandsponny ( 17 år ) och en nordsvensk ( 26år ). Nordsvensken har jag haft i ca. 10 år nu.

          Kommentar

          Arbetssätt...