Skorpion?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    Skorpion?

    Jag undrar om skorpioner säljs i zooaffären? Eller vad är liknande skorpion som finns där? En gång när jag var i zoohandeln så råkade jag höra en expedit föreslå att ha skorpionen? i ett soffbord med glasskiva ovan och ha sitt "terrarium" där. Tänkte på det nu och skulle kanske vara lite fräckt.

    Måste man ta i dessa djur någongång? Egentligen är jag livvrädd för alla de kräk men hade som vart fräckt endå.
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    #2
    skorpioner säljs i djuraffär. Det är det jag kan svara på, annars rekommenderar jag google.
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Dessutom är dom spindeldjur och just skorpioner trivs nog ingen vidare i vatten.

      www.repti.net har nog informationen du söker!

      Mvh //Gaffel
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #4
        Men de har ju ändå något sorts skal. De är ju knapriga!
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Är man "livrädd" för dom och knappt törs ta i en är det nog lämpligare med något annat slags djur
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            håller med eriahl här, du måste ju mata djuret och hålla rent hos det...
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • trollet85
              • January 2005
              • 667

              #7
              Det är därför jag ställer frågan. Så man får hum om hur mycket kontakt man behöver ha med det. Gällande maten så lägger man ju ner det till den, man ska ju inte stoppa in det i munnen på den. Och rensa vet jag inte vad det innebär heller för ett sådant djur. Tänkte om någon visste. Får försöka kika på länkarna jag fick här..

              Har hört dem behöver värme också.
              63L med salamandrar
              Mina älskade persers Viola och Velvet

              Kommentar

              • Tenkare
                • May 2005
                • 2519

                #8
                Tänk på att dom är giftiga. Det bör vara första varningssignalen. i övrigt ganska tråkiga djur. Och jag har haft bordsvarianten.
                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                Min zon Min Tenkare

                Kommentar

                • trollet85
                  • January 2005
                  • 667

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tenkare
                  Tänk på att dom är giftiga. Det bör vara första varningssignalen. i övrigt ganska tråkiga djur. Och jag har haft bordsvarianten.

                  jo kan tänka mig dom är tråkiga... var mest en rolig idée.. nåja, jag skippar väl det endå.
                  63L med salamandrar
                  Mina älskade persers Viola och Velvet

                  Kommentar

                  • patriksg
                    • May 2007
                    • 1705

                    #10
                    Jag har haft P.imperator (kejsarskorion) Jag är helt säker på att det hade vart roligare att ha en död guppy i ett glas med saft under sängen.....Du behöver inte ta i dessa djur, funkar bra om du har en större mattång, den har du även när du matar djuret.P.imperator är nog den vanligaste skorpan i handel.. Även en av dom största! Ser riktigt cool ut! (är dock inte cool utan jätte tråkig) Lycka till!
                    Mvh Patrik

                    Kommentar

                    • Tenkare
                      • May 2005
                      • 2519

                      #11
                      Hade samma som patriksg, lyckades bli stungen av en sådan också. I tummen, svullndae upp och gjorde ont men inte mer. Fast är man känslig mot geting osv bör man nog tänka sig för innan man skaffar en. Och jag kan väl även hålla med om guppyliknelsen.
                      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                      Min zon Min Tenkare

                      Kommentar

                      Arbetssätt...