Spindeln som inte är ett terrariedjur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #16
    Ibland när jag stött på någon seg lite skrynklig på bakkroppen har jag satt den i någon burk. I med pyttelite/lite vatten beror ju på storleken. Sen lutat burken dom ska ju inte simma och det har slurpats och slörpats så traskar dom oftast på glada igen.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Guest

      #17
      raderat
      Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 00:54.

      Kommentar

      • Ahlqvist
        • January 2008
        • 661

        #18
        *rys*

        "
        So Long, and Thanks for All the Fish
        "
        Douglas Adams
        Spana in NVSA's Webbsida!

        Kommentar

        • Guest

          #19
          raderat
          Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 00:54.

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #20
            Ursprungligen postat av Anettejt
            Ja nu blir det kanske målfoto?
            Men sörplade det gjorde han...
            http://user.tninet.se/~xnc826k/SP2.jpg
            Fy, för! Hur kan du vilja ha det där i köket?!


            För övrigt tycker jag att spindlar verkar vara ganska tröga. Vi har en hel hög med "långbenspindlar" i tvättstugan, som bara sitter där. Möjligtvis att de kryper runt litegrann ibland. Kan inte låta bli att förundras av att de överlever, vad lever de liksom på? Tvättmedel? För det är allt som finns där, plus en massa ludd förstås.
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #21
              Hahaha, vad gulligt! Hade jag också definitvt gjort om jag hittat en inne!

              Hur går det för imse annette?

              Kommentar

              • Guest

                #22
                raderat
                Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 00:54.

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #23
                  Spindlar är på min topp två skräck lista, ser jag en spindel skriker jag som en kärring ungefär, och tar sedan närmsta föremål och oskadliggör monstret med. ;P
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • matte159
                    • March 2007
                    • 1147

                    #24
                    Spindlar är något av det vidrigaste, tätt följt av skorpioner...
                    Vi har enorma fuktspindlar i detta huset och man är inte så tuff när man inser att de finns i ens nytvättade jeans Klockan var 07.00 när jag upptäckte det... Klockan 07.01 var alla i huset vakna. Jag har aldrig sett så stora monster
                    Mvh
                    Mathias
                    Fotoalbum

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #25
                      Jag har enorma, svarta, supersnabba och superskygga spindlar utanför husknuten, har hört namnet jaktspindel eller jordspindel på dem. De har inte så jättetunna ben och ganska kraftiga ben... Stora som ett barns hand... Vad kan det vara, typ 5 cm i diameter..

                      Jag tror att jag har blivit biten på natten några gånger av vad jag misstänker vara spindlar. Min farmor sa envist att om det finns mycket spindlar i huset och lite mat så tar de en tugga av en när man sover... Det låter helt sjukt men jag har faktiskt haft konstiga bett som påminner om myggbett men inte exakt lika... Vad tror ni?!
                      Brr, här hemma blir de inte gamla...
                      Senast redigerad av Katharina; 10 August 2008, 18:38.
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #26
                        Nej för fan det är rätt. Bara smäll dom xD
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #27
                          Tror inte risken att bli utsatt för ett sas stycke gourmetsmakprov är stort när man sover. Kanske kärrspindlar? Man klappar inte ihjäl spindlar jue. Blir regn då så många måste ha klappat till här i trakterna
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #28
                            Ursprungligen postat av eriahl
                            Tror inte risken att bli utsatt för ett sas stycke gourmetsmakprov är stort när man sover. Kanske kärrspindlar? Man klappar inte ihjäl spindlar jue. Blir regn då så många måste ha klappat till här i trakterna
                            Farmor var rädd för spindlar och när jag visade upp vad jag hade fångat i en glasburk så ville hon nästan åka hem. En gång frågade jag varför och då berättade hon att de hade flyttat till en ny stad när min pappa var bebis och fått en lägenhet i ett torn efter en skitig kärring. Lägenheten kryllade av spindlar och fast farmor städade så fanns det en massa spindlar i sprickor och vrår. Hon hade städat lägenheten så grundligt att det inte fanns mycket för spindlarna att äta och hon menade envist att hon inte kunde släcka lampan när de sov för då kom spindlarna fram och bet bebisen. Jag skulle ha kallat det inbillning om min farmor inte varit en så jordnära människa...

                            Ja, ja... Hörde även från en bekant att undersökningar visar att vi sväljer spindlar när vi sover. Att de dras till saliven i våra munnar för att de är törstiga och att vi då sväljer dem.. Vi skulle svälja si och så många i snitt per år... Bläää.. Testade på sambon att killa honom i mungipan och då började han att vifta och klia sig så jag köper inte det riktigt.. Det är nog en skrämselskröna, tror jag... Vad tror ni???
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              #29
                              Finns det inte mycket annat så äter den starkare upp den svagare spindeln. Trevliga krabater. Spindelbetten känns väldigt konstigt.
                              Bifogade filer
                              Senast redigerad av eriahl; 10 August 2008, 23:01.
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              • Guest

                                #30
                                raderat
                                Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 00:53.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...