Sjuk salamander.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumis
    • December 2006
    • 118

    Sjuk salamander.

    Hej!

    Var nyligen hemma hos min lillebror och kollade in hans eldbukssalamadrar.
    Vi såg då att den ena hade en jätte svullen kropp... hela han var som en ballong! Blek på sidorna, dubbelhaka, svårt att röra sig m.m.
    Var inne och gogglade en del på internet och fick upp att det kan bero på njurarna?! Lillebror är jätte ledsen och den lilla salamandern ser ut att lida. Så tror vi måste fatta det svåra beslutet att låta honom komma till salamanderhimlen. Så frågan är.. hur gör vi nu? Måste vi till veterinären eller kan vi själva ta slut på hans lidande?

    /Hanna
    Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jag vet tyvärr inte vad det är för fel, men om du lägger frågan under "amfibier" så ökar nog schansen att nå´n som har erfarenhet av salamandrar ser frågan Hoppas inte att det är nå´t allvarligt i alla fall.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Pumis
      • December 2006
      • 118

      #3
      Smart!! Tack för hjälpen! Skall genast sätta in denna i rätt kategori!
      Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Gör det, då får du nog mer hjälp
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          ring vetten! ett samtal brukar inte kosta något, kanske är det nåt vanligt fel som lätt kan åtgärdas, vem vet..
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          Arbetssätt...