Fågelspindel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snus_mumrik
    • May 2005
    • 150

    #16
    Du verkar vara rätt haj på de här med spindlar , så jag tänkte om du kunde hjälpa mig lite med inredning ? söker efter en lätt men snygg inredning till trädlevande.

    Kommentar

    • Felix.W
      • July 2004
      • 10

      #17
      Det brukar mögla på trä och rötter man plockar ute från naturen. Köp akvarierötter, bamburör eller korkbark. Jag använder korkbark. Lätt material som ser snyggt ut i terrarium.
      Trädlevande behöver en korkbarkbit stående upprätt mot ena hörnet. Där bakom brukar dom bygga sitt bo. Kan snygga till med några bamburör och plastväxter/riktiga växter.
      Stenar är ingen bra ide att ha. Spindlar kan ramla ned på dom när dom klättrar och dö.
      Vet att http://grodorochfoder.se/ säljer gråshuggor.
      Felix.W

      Kommentar

      • ecko_kim
        • December 2007
        • 37

        #18
        jag har bytt användare från snus_mumrik till ecko_kim bara så alla vet xD tack för svaret felix.W , jag köpte en Psalmopoeus cambridgei igår . Det är bar en unge än så länge bar ca 1cm stor. Har du några bra råd om den?
        Mvh Kim.
        /A.Avicularia
        /P.Cambridgei
        /Jaguar Ciklider

        Kommentar

        • Felix.W
          • July 2004
          • 10

          #19
          Jag har en massa P.cambridgei ungar hemma. Dom är snabba var försiktig när du öppnar till den. Det är en trädlevande art. Mata den med småsyrsor, stor bananfluga eller buffaloworms. Låt inte bottensubstratet torka ut för den. Små spindlar är känsliga för det.
          Felix.W

          Kommentar

          • ecko_kim
            • December 2007
            • 37

            #20
            Okej ;D känner mig dum som frågar så mycket men jag älskar spindlar men kan tyvärr inte så mycket om dem min Avicularia Avicularia är helt konstig nu , helt mjuk i kroppen och ramlar ner när den klättrar på akvarie rutan och kan böja benen i massa konstiga former som jag inte tror att den ska kunna :S och äter inte
            Mvh Kim.
            /A.Avicularia
            /P.Cambridgei
            /Jaguar Ciklider

            Kommentar

            • ecko_kim
              • December 2007
              • 37

              #21
              Kom också på att den spindeln jag frågade om nån visste tidigare är en Chilobrachys Fimbriatus fösta spindeln jag har hade , ruggigt fin
              Mvh Kim.
              /A.Avicularia
              /P.Cambridgei
              /Jaguar Ciklider

              Kommentar

              Arbetssätt...