vilka väkster kan man ha med vadrande pinar så dom ej äter dom dom får ej äta dom vil ha et gröt terarum
vilka väkster kan man ha med vadrande pinar...
Kollaps
X
-
Kommentar
-
björnbärs blad, hallon blad , ros blad, och ek blad är bra mat till vandrande pinnar.
gör så att du tar hela kvistar med blad av alla fyra sorter. och sätter i en burk med vatten, som du har gjort ett hål i locket på där du sticker ner kvistarna i. då kan inte vandrande pinnarna drunkna i vattnet.
och du får som en levande växt i terrariet som pinnarna kan klättra i och äta på.
tänk på att björnbär och rosor har många vassa taggar. det är ingen fara för vandrande pinnar, men för din egen del kan du klippa av taggarna. så att du inte sticker dig på dom när du hanterar dina pinnar.
det finns inte så mycket att få tag på i naturen ännu. men köp INTE rosor i blomster affär, dom kan va besprutade med medel som pinnarna inte tål.du kan ge sallad mm tills det finns att hämta i naturen.
lycka till!Kommentar
-
nä, men jag menade att det blir typ som att ha växter i terrariet, om man sätter in mycket och inte har för många pinnar.
det var bara ett tips som jag själv tyckte blev bra när jag gjorde så.Kommentar
-
Topfrog, du fattade rätt första gången, han vill veta vad de inte äter.
Jag kan tänka mig någon krukväxt med lite tjocka blad, med 'hår' på..<b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
</font id="Comic Sans MS"></b>Kommentar
Kommentar