Leopardgecko?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel666
    • July 2009
    • 37

    Leopardgecko?

    Funderar på att ta hand om en ca 7år gammal leopardgecko. Är det något speciellt man skall tänka på? Jag har läst mej till en hel del skötselråd med alltid kul att höra tankar och ideer från folk innan man bestämmer sig.

    Tacksam för snabba svar

    Mvh Daniel
    Senast redigerad av daniel666; 05 November 2009, 10:41.
  • daniel666
    • July 2009
    • 37

    #2
    Ingen som har några råd??

    Kommentar

    • koffra
      • February 2006
      • 147

      #3
      Tjena Daniel

      Jag vet inte vad du vill ha för råd riktigt , men jag har själv haft uppfödning på leosar.
      Det är ju väldigt lätta ödlor att sköta och hålla i terrarium.

      Färskt vatten , mat , vitaminer , kalk , solplats , fuktlåda och några gömställen så brukar de trivas som fisken i vatten

      Det råder lite olika meningar ang uv-ljus om man ska ha det eller inte . Jag körde utan och hade inga som hellst problem med djuren .

      Foder blev argentinska kackerlackor som bas , men ibland fick de muspinkisar och olika larver . Med de sistnämnda var mest för honornas skull så de hade lite extra hull för äggläggningen .

      Håll koll så att de inte äter för mycket av bottensubstratet , de kan lätt få förstoppning av det .
      Jag har för mig att det berodde på att de slickar på marken för att få i sig ev lite kalk från sanden . Jag hade dock aldrig problem med detta då jag hade en extra skål med lite kalk i som de fick ta själva av . en del strör lite lite grann på sanden .Men det har inte jag testat .

      Fråga gärna mer om det är nåt mer du undrar .

      Mvh Jonny

      Kommentar

      • daniel666
        • July 2009
        • 37

        #4
        Tack så mycket, denna är ju som sagt ca 7år gammal så mycket får väl bli så som den förra ägaren gjorde. För att inte ändra för mycket för den lilla krabaten. Men det är ju alltid kul och bra att veta lite mer än vad man visste innan.

        Kommentar

        • daniel666
          • July 2009
          • 37

          #5
          Nu är han hämtad och han verkar må bra, tjock och fin svans har han.

          Kommentar

          Arbetssätt...