Marsvin- mammor tillsammans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linnzan
    • February 2005
    • 23

    Marsvin- mammor tillsammans?

    Jag undra om man kan låta 2 mammor som nyligen fått vars en kull att gå tillsammans (ungarna också) en kort stund medan man gör rent buren. Någon som vet?

    Tack på förhand!
    Linnzan
    Senast redigerad av Linnzan; 12 November 2005, 09:24.
    Liten men tuff

    Tycker fiskarna att de simmar eller flyger *funderar*
  • maanda
    • September 2004
    • 423

    #2
    Du får väl se hur de reagerar.
    Men akta så du inte blandar ihop ungarna bara.

    Mammorna kan bli aggressiva för att skydda sina ungar.

    Du gör nog klokast i att hålla dem åtskild.

    Kommentar

    • Annsan
      • January 2004
      • 152

      #3
      Jag skulle alltid ha mina marsvinshonor tillsammans om jag var du, även när dom får ungar. Men som sagt...håll reda vem som fick vilka ungar om det är viktigt för dig. Det kan hända att dom tar hand om varandras ungar.
      Men håll koll i början om dom skulle börja bråka eller "bli dumma" mot varandras ungar.

      Mvh Annsan
      Du behöver inte leda mig in i frestelsen...jag kan gå själv

      Kommentar

      • Mymlan
        • May 2005
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av Linnzan
        Jag undra om man kan låta 2 mammor som nyligen fått vars en kull att gå tillsammans (ungarna också) en kort stund medan man gör rent buren. Någon som vet?

        Tack på förhand!
        Linnzan
        Ha dem tillsammans hela tiden de hjälps åt med skötseln, diandet..

        Marsvin är flock djur och de vill bo ihop med andra marsvin..

        Är själv uppfödare på marsvin..

        Kommentar

        • tobbe150
          • March 2006
          • 1

          #5
          Har 8 st Teddymarsin, köpte först två honor o en hanne som fick bli pappa med bägge. De två honorna fick gå tillsammans hela tiden o fick varsin kull med två veckors mellanrum. Det var inga som helst problem, de blev som en storfamilj! Honorna tog främst hand om sina egna men ibland sov ungarna med sin "moster". När ungarna var drygt 4 v så separerade jag ut hannarna som fick förenas med pappa, det blev inte heller några större problem även om de gruffade lite om hackordingen.
          Kan verkligen rekomendera att låta sina marsvin få ungar. De börjar springa omkring redan efter några timmar, hur nyfikna o energifyllda som helst!

          Kommentar

          Arbetssätt...