möss

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattan matte
    • June 2005
    • 107

    möss

    ska skaffa mig mösss

    vat du någon afär där jag kan köpa dem???









    tack för svara en!
  • martinalexander
    • July 2004
    • 151

    #2
    Ursprungligen postat av Mattan matte
    ska skaffa mig mösss
    vat du någon afär där jag kan köpa dem???
    tack för svara en!
    Möss kan du köpa i nästan vilken affär som helst... Tammöss är desamma som säljs som fodermöss!!! Så nu vet du det =P

    Kommentar

    • figo
      • October 2004
      • 480

      #3
      Ursprungligen postat av martinalexander
      Ursprungligen postat av Mattan matte
      ska skaffa mig mösss
      vat du någon afär där jag kan köpa dem???
      tack för svara en!
      Möss kan du köpa i nästan vilken affär som helst... Tammöss är desamma som säljs som fodermöss!!! Så nu vet du det =P
      Jag tycker att du skall gå till en affär som bara säljer tammöss.
      Anledningen är att jag tror att fodermöss har blivit behandlade på ett helt annat sätt än tammöss.
      m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

      Kommentar

      • martinalexander
        • July 2004
        • 151

        #4
        Ursprungligen postat av figo
        Jag tycker att du skall gå till en affär som bara säljer tammöss.
        Anledningen är att jag tror att fodermöss har blivit behandlade på ett helt annat sätt än tammöss.
        Ursprungligen postat av migsjälv
        Möss kan du köpa i nästan vilken affär som helst... Tammöss är desamma som säljs som fodermöss!!! Så nu vet du det =P
        SNÄLLA, läs mitt svar en gång till =S...

        Ursprungligen postat av migsjälv
        Tammöss är desamma som säljs som fodermöss!!!
        EDIT:
        Förresten så är det så att om du går till vilken djuraffär som helst (vad jag vet) och säger att du vill ha tammöss, så tar de PRECIS samma som till en som vill ha fodermöss, det är ingen skillnad och de är behandlade på samma sätt!!!
        Senast redigerad av martinalexander; 15 October 2005, 23:00.

        Kommentar

        • figo
          • October 2004
          • 480

          #5
          Ok.
          Tack för att du rättade mig .
          m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

          Kommentar

          • jaffehuff
            • October 2005
            • 541

            #6
            Man kan ju iallafall hoppas att de är lika behandlade! Även de som ska bli foder bör ju få en god behandling så länge de lever!

            Lycka till m mössen!

            (Vilken färg blir det? Eller är jag fel ute nu igen... har inte möss olka färger??)

            Kommentar

            • martinalexander
              • July 2004
              • 151

              #7
              Ursprungligen postat av jaffehuff
              Man kan ju iallafall hoppas att de är lika behandlade! Även de som ska bli foder bör ju få en god behandling så länge de lever!
              Hehe, god behandling... No way... Jag köpte möss i Staffanstorp, och då satt de i små specialdesignade plastburar med ett litet galler och en vattenflaska i stort sett, och då alltså mer än 1 mus i varje "burk"... INGEN god behandling alltså... Sedan fattar jag inte hon i affären, för hon pratade om mössen som skadedjur och bara klagade om hur "äckliga" de är och att de inte ska användas som husdjur... INGET lämpligt beteende för någon som jobbar i djuraffär, eller???

              Kommentar

              • jaffehuff
                • October 2005
                • 541

                #8
                Neeej verkligen inte!!Trodde inte det förekom sånt längre! Dumma jag...
                Finns det inte djurskyddslagar o sånt?! Kan ju inte vara tillåtet m så små burar! Eller..!??

                Behandla djuren väl! (*befallning*)

                Kommentar

                • C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

                  #9
                  Där jag handlar mina möss (foder till min orm) är det sällskapsmössen som plockas. Dessa sitter i en och samma bur. Att denna affär som nämndes har dem i enskillda burar kan ju bero på att de kanske inte är kapabla att skillja könen. Möss/gnagare blir tidigt könsmogna och det fullkommligt sprutar ut ungar av dem. Hanarna kan slåss tills den ena dör och sedan äter de upp den döde. Likaså om de sitter i täta burar kan denna utgång finnas. Man bör tänka på om man vill ha möss att man får verkligen vara noga med att välja kön och att hålla burarna extremt rena för att det inte skall stinka apa om dem. Själv höll jag på med avel av möss (som foder) men jag la snart av eftersom jag orkade inte göra rent och skrubba burarna 2ggr/dagen för att slippa den fräna doften. Då hade jag endast 5st.

                  //Camilla
                  De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                  Kommentar

                  • Patrik_Tq
                    • November 2003
                    • 674

                    #10
                    Jag har frysta dom är billiga......iofs används dom till mat då
                    Gold? Sånt har jag bara i bilen

                    www.audis3.se

                    Kommentar

                    • Bettan-92
                      • April 2005
                      • 22

                      #11
                      ska du också köpa möss?
                      va kul! jag funderar ocså på att köpa möss/en mus....troligen en hane, eftersom honor tydligen inte kan vara ensamma:/

                      Kommentar

                      Arbetssätt...