Degus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Degus

    Finns det nån "därute" som egentligen är allergisk mot djur,men som ändå har haft en sådan?Att jag undrar det är att jag har hört att dom är "allergivänliga"-sant eller falskt?! Jag säger varken bä eller bu utan undrar i största allmänhet. Nån som har en aning?

    M-L
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    #2
    Som alla andra pälsbeklädda djur så fäller även en degus. Även om det är tjockare hår som gör de lättare att upptäcka. och får bort.

    Men som oftast så är inte alergiker alergiska mot pälsen utan de små vänliga kvalster som lever i pälsen på djur, och de får du inte bort förrän du tar bort pälsen..
    Mvh Sandra

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Som e-cat skriver så finns risken för alla pälsklädda djur, men man kan väl säga att risken är något mindre för sandbadande djur som degus och chinchilla.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • morsan
        • August 2003
        • 285

        #4
        Vad jag har hört så är epitelet hos degu mindre allergiframkallande än hos andra pälsdjur. Är man däremot mest känslig för själva behåringen så är degu lika illa som andra.
        Bara vad jag hört...
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


        msn: sonya2@hotmail.com

        Kommentar

        Arbetssätt...