Katt/Kanin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Katt/Kanin

    Nu är det så här att vi har en katt som är lite uttråkad ibland. Jag har spanat in en fin madagaskarfärgad kanin i djuraffären, nu har den blivit av med sin kompis och bara låg och såg ledsen ut medan de andra skuttade runt och åt i sina burar.
    Undrar om de kan bli kompisar med varandra? Katten är 8 mån och ska kastreras och kaninen är ett halvår. Jag har varit med om katt och kanin som har lekt med varandra fast det har varit utomhus.

    mvh
  • Vicke
    • December 2003
    • 69

    #2
    Tveksamt.. vad jag hört funkar det bäst om man sätter ihop dem som små om man ska para ihop katt och kanin.
    Och katter lever ju ensamt i naturen också så jag tycker nog <b>du</b> borde räcka som sällskap. Om du sen vill ha både katt och kanin är en annan sak, men mina kaniner är iaf livrädda för katter.

    Kommentar

    • Rosa
      • September 2002
      • 435

      #3
      Jag har haft Katt och kanin tillsamans inga problem de lekte och hade sig. Katterna var vuxna när jag köpte kaninen.
      Eva

      Kommentar

      • Vicke
        • December 2003
        • 69

        #4
        Du kan ju skaffa en till katt?

        Kommentar

        • Fija

          #5
          Vi brukar åka till min andra katt som bor kvar hemma och då leker de, så jag tror inte de e så lyckat att ta med två katter, är ju dessutom mkt enklare att ge all uppmärksamhet till en enda. Tänkte bara att han skulle ha nåt sällskap, men jag tror inte vi ska köpa den ändå, för jag tyckte nog mest synd om den och man ska ju inte köpa ett djur bara för man tycker synd om det.

          Kommentar

          • Terato
            • November 2003
            • 560

            #6
            Det kan nog funka.
            Fast för mig är det omöjligt,kaninen jagar bara kattstackarn.
            kan tänka mig att det går bättre om man har katten först och sen köper kanin..kanske..
            det är förresten jättekul med två katter, och jag tycker att när man har en katt så är det inge jobbigare att ha två.dessutom kan dom ägna sig åt varann när inte du har tid..
            /Sara Östlund

            Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

            Kommentar

            Arbetssätt...