Svårt med kaniner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ia2004
    • January 2004
    • 286

    Svårt med kaniner?

    Är rätt förtjust i kaniner..har haft många smådjur förr..men hur är det att ta hand om en kanin?..går runt omkring och funderar.. =)
    "..Just keep on swimming.."
  • Vicke
    • December 2003
    • 69

    #2
    De är väldigt livliga och roliga djur, hannar är något lättare att få tama och lugnare (min personliga åsikt) medan honorna har mer temperament. De kräver inte så mycket men gillar förstås att få springa fritt. Buren behöver städas ca 2 ggr i veckan om du inte gör som jag och städar lite varje dag och sedan sköljer ur buren nån gång i månaden och oftare på sommaren. De uppskattar att man kelar med dem. Köp kanin från en registrerad uppfödare så vet du bättre vad du får: min kanin Silver är en djuraffärskanin, förvisso otroligt vacker och snäll men han har bettfel och blir lättare sjuk än min kärnfriska hermelin Tilda från uppfödare.
    Om du vet vilken ras du vill ha kan jag tipsa om svenska uppfödare.

    Min kaninhemsida: http://www.kickme.to/lillhuset

    Kommentar

    • Terato
      • November 2003
      • 560

      #3
      Hej!
      Vi har haft hamstrar, marsvin,möss m.m..
      Sen skaffade vi oss en kanin..Det är helt klart roligaste smådjuret(tycker jag)dom kan ge så mycket mer liksom.

      MEN dom(iaf vår)är lite mer krävande än de andra. man kan träna dom att gå på låda, det är lite kul.Vi har en låda med toa-pellets i buren som han går på.jättelätt att göra rent och han slipper sova på bajs.sen när han är ute och springer har vi med lådan så att han kan gå på den.Olle funkade felfritt ända tills han antagligen blev könsmogen och började kissa överallt(vi ska kastrera honom)
      OCH han accepterar bara att min lillasyster bär honom.tokkär i henne.

      Köp kaninen ung. Jag tror att det kan vara bra att köpa två kaniner från början.Jag har lust att köpa en till, men det är lite nervigt. Vill ju inte riskera att dom har ihjäl varann..
      /Sara Östlund

      Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

      Kommentar

      Arbetssätt...