Funkar det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Funkar det?

    hej!
    tänkte skaffa en hamster och undrar då om man kan ta ett gammalt akvarium på 70 liter, för att där inreda till det lilla djuret. borde väl vara rymningssäkert och bra. Funkar detta?
    (vet ngn hur mycket det kommer att kosta, med mat, litet hus, cuttersand och allt det andra?
    tycker att gnagare är underbara djur, men vet inte vad som är bäst att ha; möss, hamster el. gerbil?

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    Ingen bra idé med akvarium till hamster. Du måste lägga på tättslutande lock då eftersom de är proffs på att rymma. Detta skulle innebära stillastående luft, inget hamstern skulle uppskatta och inte du heller när du väl öppnar sen. ;O)
    Köp en riktig bur istället.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • stahl_mikael
      • November 2003
      • 293

      #3
      Men nät lock då?

      Kommentar

      • bilbuk
        • December 2003
        • 119

        #4
        jag har haft hamstar.. då läste jag på en hel del.. och i böckerna jag läste så stog det att nät lock skulle funka bra
        kolla gärna in min zoon
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=160054

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          problemet med ett akvarium är ju att de konstrueras för att vara täta. Med ett nättak får du visserligen in luft men det blir ändå ingen vidare luftväxling.
          Ibland säljer djuraffärerna "start-paket" med bur och tillbehör billigt, kanske värt för dig att kolla upp?
          Du kan även gå in på www.zoonen.com och läsa vad det står om hamstrar och andra gnagare och gå gärna till biblioteket och låna böcker om ämnet.
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • malawi´n
            • August 2003
            • 1643

            #6
            ...
            Jag har kollat på nätet i dagar efter information och jag tror att jag har hittat allting som jag behöver
            (kan man ha flera dvärghamstrar tillsammans, om de har växt upp tillsammans och är honor?)
            Får kolla upp "startpaketen". Jag har hört att gerbiler gillar att vara i akvarium, efter som man kan ha jord i då...

            Mvh Malawi´n
            Björn Forsberg

            Kommentar

            • no way
              • December 2003
              • 235

              #7
              KOmmer att bli som att leva och skita i ett växthus för den stackars hamstern =)

              tänk på hur det blir att rengöra....

              Johansson

              http://anstalten.nu/?ragga=145366

              Kommentar

              • Rakel
                • December 2002
                • 65

                #8
                Det är inget att rekomendera,det kan jag lova,jag va nämligen dum nog för sådär ja många år sedan iaf,att jag hade min takråtta i ett 1000L akvarium...det blir superunken luft däri trots att man har nät över.
                Inge kul för djuret alls.

                Kommentar

                • malawi´n
                  • August 2003
                  • 1643

                  #9
                  Ändrade planer=)
                  Ska skaffa ett beg. bur, eftersom de mesta av mina pengar har gott til akvarium. Jag en kompis som av misstag fick ungar, och sedan hade han 10 burar, 2 marsvin, 1 råtta och 4 katter. 1 katt blev påkörd, marsvinen dog, råttan lämnades bort och alla marsvin (ca 40 st) gasades ihjäl=(=(=(=(=(!!!!!!!!!
                  HIMLA dumt gjort...
                  Men han har i alla fall en hel mängd med tomma burar=)

                  Mvh Malawi´n
                  Björn Forsberg

                  Kommentar

                  • Vicke
                    • December 2003
                    • 69

                    #10
                    Ursprungligen skickat av malawi´n
                    Ändrade planer=)
                    Ska skaffa ett beg. bur, eftersom de mesta av mina pengar har gott til akvarium. Jag en kompis som av misstag fick ungar, och sedan hade han 10 burar, 2 marsvin, 1 råtta och 4 katter. 1 katt blev påkörd, marsvinen dog, råttan lämnades bort och alla marsvin (ca 40 st) gasades ihjäl=(=(=(=(=(!!!!!!!!!
                    HIMLA dumt gjort...
                    Men han har i alla fall en hel mängd med tomma burar=)

                    Mvh Malawi´n

                    Kommentar

                    Arbetssätt...