Vad är bäst? kanin, hamster, rotta mm.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebbe Salvini
    • December 2002
    • 299

    Vad är bäst? kanin, hamster, rotta mm.

    Hej, jag undrar bara vad ni har för favodjur ibland smådjur?

    a), Kanin
    b), marsvin
    c), hamster
    d), råtta
    e), möss
    f), chinchilla
    g), gerbil

    h), annat
    <b>Mvh/ Nadia</b>

    [b]Älskar djur!!!
    Jag hoppas att ingen hatar dem.
  • Sebbe Salvini
    • December 2002
    • 299

    #2
    Jag tycker kanin, säkert för att jag själv har 2 stycken och att jag tycker att dom är så keliga och gosiga att ha och göra med. men om jag kanske inte hade kanin utan kanske gerbil eller något annat smådjur så skulle jag nog tycka det. jag gillar chinchillor, kompisen har ett par stycken och dom är väligt häftiga i beteende.
    <b>Mvh/ Nadia</b>

    [b]Älskar djur!!!
    Jag hoppas att ingen hatar dem.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #3
      Jag tycker råttor är det allra bästa husdjuret. Hade 11 st förut men blev allergisk. Den är enda nackdelen är att dom är väldigt allergiframkallande. Annars är dom snälla, busiga, smarta, roliga, hungriga, mjuka och gosiga + en massa annat bra. Dom går på låda som en katt och kommer när man ropar på dom. Största killen var cholkadbrun, vägde 900 gr och hette Alladin. När han låg raklång var han 50 cm från nosen till yttre svanstippen. Det var en STOR rådis det.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • cecilia
        • January 2003
        • 754

        #4
        Håller med Sonja, men vill tillägga att råttor pga sin intelligens behöver mer stimulans än andra smådjur. En "burråtta" blir lätt aggressiv, men en råtta som får vara med blir som en liten sällskapshund. Min Hasse kunde t.ex. "sitta fint".

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Jag tävlade med en del av rådisarna i agility. Var med i 2 råttsällskap och gick på träffar med råttorna. Nog blev dom stimulerade alltid.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Mariaa
            • January 2002
            • 591

            #6
            Hej!
            Jag tycker att marsvin är de bästa och underbaraste små djur som finns. Finns inget annat djur som är så personliga. De är ju också så otroligt charmiga när de går runt och pratar hela tiden. Men man ska absolut inte bara ha ett marsvin. Då mår de inte bra. De vill hellst ha minst en kompis. Men det kan ju i och för sig vara svårt att ha flera hanar tillsammans. Men har man honor så kan man ha hur många som hellst. Har inga marsvin just nu utan fick lov att sälja mina små älsklingar när jag skaffade hund. Men skulle väldigt gärna vilja ha några igen. Men i en 2:a på 65kvm så får det inte plats så mycket mer är 2 människor, 1 hund och 8 akvarier. Får kanske flytta till större lägenhet.
            Mvh Maria

            Kommentar

            • soetiz
              • October 2002
              • 377

              #7
              Jag tycker helt klart Kaniner!! de får inte lika lätt svamp och kvalster som råtter, marsvin och hamstrar. kaniner är väldigt lätt skötta och kan lätt få en personlighet om man bara håller på med dem. jag ahde en kanin som kunde ligga och kela på min mage i 6 timmar och så blev han jätte sur om han inte fick kaninchoklad mm. det var de bästa djur jag nånsin mött!
              Simma lugnt!

              Min zoon:
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=421111

              Kommentar

              • Tropfrog
                • October 2002
                • 8078

                #8
                Jag röstar på marsvin, jag har en hanne som är super rolig
                MVH
                Magnus
                min zoon

                Kommentar

                • san38
                  • October 2002
                  • 8

                  #9
                  Jag gillar marsvin bäst. Har haft kanin och hon var jättego men hon var lite för sprallig för min smak. Mina marsin däremot (har fyra st) är jättelugna men ändå roliga och välduigt nyfikna och keliga.
                  MVH Susanne

                  Kommentar

                  • råttan
                    • April 2003
                    • 98

                    #10
                    Jag tycker... eller nä jag vet att råttor är det allra bästa djuret på vår planet (därav mitt namn här på zoopet). Råttor är helt otroliga djur. Dom är helt perfekta... Önskar jag vore en råtta
                    Johan Lundin
                    http://www.ratthjalpen.se

                    Kommentar

                    • Corydoras mad
                      • April 2003
                      • 1686

                      #11
                      <font color="red">"Men man ska absolut inte bara ha ett marsvin. Då mår de inte bra."

                      Håller jag inte med om, vårat förra marsvin mådde hur bra som helst ensamt, och den fick en massa kärlek av oss.

                      Vi har 2 st nu och de är mycket mer skygga än det första var!</font id="red">
                      /Mathias
                      The Corydoras freak

                      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                      Kommentar

                      • Norpan
                        • December 2003
                        • 679

                        #12
                        Har man marsvinshannar kan de vara själv, har man honor ska de vara minst 2 st
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

                        Grodor..lite trevligare, lite bättre

                        Kommentar

                        • bilbuk
                          • December 2003
                          • 119

                          #13
                          jag tycker råtta e det roligaste djuret av dessa. Har aldrig haft non råtta själv men en kompis har de och de e jätte roliga och smarta...
                          kolla gärna in min zoon
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=160054

                          Kommentar

                          • Alva
                            • May 2003
                            • 434

                            #14
                            RÅTTA!!!!
                            <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

                            Kommentar

                            • H.H
                              • December 2003
                              • 35

                              #15
                              Jag föder själv upp kaniner så jag säger solklart KANINER!
                              Nytt: 4 nya zebra ciklider och 2 nya Oscars!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...