Vad skulle ni göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebbe Salvini
    • December 2002
    • 299

    Vad skulle ni göra?

    Hej, jag har en dvärgvädurshane som föddes i maj. jag hade honom sedan han var 10 veckor. och för ett par dagar sedan tog vi hem en gotlandskaninhona för att dom som ägde henne skulle släppa ut henne i det fria --> uppäten av räven så att jag tog henne för att försöka ge henne ett bättre hem.
    Jag tänkte kastrera hanen och låta honan och hanen vara tillsammans, men pappan i familjen vill han ungar och behålla en av ungarna och ha som sällskap till honan, vad skulle ni göra?
    kastrera hanen och låta hanen och honan vara tillsammans?, eller
    skulle du låtit hanen få para sig med honan och få ungar och behålle en hane utav ungarna och ha som sällspak till honan (kastrera hanungen)???
    själv har jag så gott som beslutat den första för att jag då har mer tid med de båda att pyssla med dom osv, men om jag tar alternativ 2. så kommer jag inte att ha speciellt mycket tid med dom.
    <b>Mvh/ Nadia</b>

    [b]Älskar djur!!!
    Jag hoppas att ingen hatar dem.
  • H.H
    • December 2003
    • 35

    #2
    Hej! Jag föder upp kaniner och jag tycker inte du ska ta kull!!! Kastrera hánen, och efter 2 veckor så stoppar du in HONAN TILL HANEN. Och ser vad som händer! Lycka till!
    Nytt: 4 nya zebra ciklider och 2 nya Oscars!!

    Kommentar

    Arbetssätt...