lam hamster

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Piotrec
    • March 2003
    • 40

    lam hamster

    Min hamster är ca ett halv år gammal.
    Nu innom ca 3 veckor har jag upptäckt all han har problem att hålla ballansen med sina bakben.
    Tex. när han ska tvätta sig ramlar han baklänges.
    När han går så vinglar han.
    Vad kan det bero på och finns det någonting man kan göra åt set.
    Bortsett från det mår han hur bra som hällst.
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    Det är en förlamning som gnagare åker på ibland. Ring veterinären. Mig veterligen går det inte att göra något åt, men det är några år sedan vi födde upp marsvin - det har kanske hänt något inom veterinärmedicinen på detta område.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • Vicke
      • December 2003
      • 69

      #3
      Eftersom han är så gammal är det nog inte så mycket att göra åt...

      Kommentar

      • Fija

        #4
        Ett halvt år är väl inte så gammalt? De kan väl bli iallafall två? Fast å andra sidan så härstammar ju våra tama hamstrar från bara några stycken (kan de va typ 3?) så de är ju inte så konstigt om de drabbas av både det ena och det andra. Tycker me du ska ringa veterinären och fråga!

        Kommentar

        • Vicke
          • December 2003
          • 69

          #5
          Ursprungligen skickat av Fija
          Ett halvt år är väl inte så gammalt? De kan väl bli iallafall två? Fast å andra sidan så härstammar ju våra tama hamstrar från bara några stycken (kan de va typ 3?) så de är ju inte så konstigt om de drabbas av både det ena och det andra. Tycker me du ska ringa veterinären och fråga!
          Oj förlåt, jag läste tre.

          Kommentar

          • Forsis
            • October 2002
            • 10

            #6
            Sök genast en veterinär om du inte redan har gjort det! Om det inte går att göra något så kan veterinären i alla fall avgöra om din hamster lider och i så fall låta honom slippa det i fortsättningen.
            Hoppas allt går väl!

            Kommentar

            Arbetssätt...