Kanin - bråk eller lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cattis
    • May 2003
    • 115

    Kanin - bråk eller lek?

    Har en väldigt försynt kastrerad hermelinkaninhane tillsammans med en något burdusare hona. Ibland far de runt i cirklar (ungefär som när hundar biter fast i varandras svansar och springer runt i en cirkel) och det SER UT som om de biter sig fast eller nafsar i varandra. Bråkar de eller busar de bara? Kan tilläggas att honan precis blivit könsmogen, och hanen verkar intresserad av det för övrigt, men han begriper inte riktigt vad han ska göra åt saken då han som sagt är kastrerad...
    Cattis
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    #2
    Ursprungligen skickat av Cattis
    Har en väldigt försynt kastrerad hermelinkaninhane tillsammans med en något burdusare hona. Ibland far de runt i cirklar (ungefär som när hundar biter fast i varandras svansar och springer runt i en cirkel) och det SER UT som om de biter sig fast eller nafsar i varandra. Bråkar de eller busar de bara? Kan tilläggas att honan precis blivit könsmogen, och hanen verkar intresserad av det för övrigt, men han begriper inte riktigt vad han ska göra åt saken då han som sagt är kastrerad...
    Hej Cattis.

    Jag hade samma problem, bortsätt från att min hane fattade noll vad syrran höll på med? Hon kunde flyga gram och tillbaks och för bi honom som om han skulle röra vid henne men så fort han gjorde det så fräste hon till. Hon var även mkt otrevlig mot mig..
    Jag fick själv idén om att kastrera henne med, men det kostar lite mer.. Som tur var hade jag en kompis vars ena kanin dött och behövde sällskap åt sin andre... nu lever hon med ny kain och stortrivs.
    Har man inte tillgång till köpare så bör du kanske fundera på kastrat. Även om det inte är 100% såkert att hon blir av med "aggressiviteten"..

    Hör av dig om du undrar något.

    /Sandra
    Mvh Sandra

    Kommentar

    • Elana
      • April 2003
      • 239

      #3
      Hejsan!

      Om hon precis har blivit könsmogen så befinner hon sig i en tonårskris just nu och några månader framöver... Kaniner kan vara ganska bråkiga då mot allt och alla, men det ska gå över när "tonårskrisen" har gått över och hon har vant sig vid situationen.
      Vänta och se helt enkelt.
      Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

      Kommentar

      • H.H
        • December 2003
        • 35

        #4
        Föder upp kaniner, och jag tror dom bråkar, så väl dom inte skadar varann, kan du ha dom tillsammans, dom kanske bara tjaffsas lite eftersom hon kanske är könsmogen..
        Nytt: 4 nya zebra ciklider och 2 nya Oscars!!

        Kommentar

        Arbetssätt...