Kaniner som ej passar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cattis
    • May 2003
    • 115

    Kaniner som ej passar ihop?

    Jag har en kastrerad hermelinhane tillsammans med en hona i samma storlek. Problemet är bara att jag har sett att honan ibland liksom "krafsar" honom i pälsen, ungefär som om hon gräver väldigt intensivt. Hanen verkar bara stå still, såvitt jag kan se är han varken rädd eller arg. De är som ler och långhalm för övrigt, de springer omkring tillsammans (har dem lösa i lägeheten, de går på kattlåda), äter tillsammans och sover tillsammans. Är honan för dominant för hannen och ännu viktigare, kan hon skada honom? Hon är väldigt tuff av sig, han är väldigt försiktig. Hon doftmarkerar med halsen överallt, och det har jag hört att bara dominanta honor och okastrerade hanar gör. Tror ni att honan kommer att bli för mycket för hanen till slut?
    Cattis
  • imported_n/a
    • July 2003
    • 149

    #2
    Jag ska prova att svara med ytterst lite erfarenhet av kaniner men ändå ...jag tror följande :om de är som ler och långhalm för övrigt som du skriver så borde det inte vara nåra problem hade de dä'remot bråkat extremt mycket så hade du fått tänka till kastrerade han kaniner brukar bli hyfsat reserverade och då är det inte konstigt om honan tar över...
    att de doftmarkera överallt är bara ett naturligt beteende hos de flesta djur så det tror jag inte du behöver vara orolig för!
    verkar hannen gilla att bli krafsad i pälsen eller verkar han må dåligt av detta ??

    Detta har jag skrivit mest som troliga svar hade 2 kaniner när jag var liten och det var honan som bossade där.. men det var inga som helst problem...men du ska nog inte ta detta som fakta utan snarast spekulationer !
    Go Fish*

    Kommentar

    • H.H
      • December 2003
      • 35

      #3
      Är honan könsmogen precis? ett tecken!
      Nytt: 4 nya zebra ciklider och 2 nya Oscars!!

      Kommentar

      Arbetssätt...