Lisa på rymmen igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zobban
    • February 2003
    • 345

    Lisa på rymmen igen...

    Jag är så lyckligt lottad att vi har en tomt på 3000 kvm ute i sthlms skärgård och där bor vi dvs jag, sambo två barn, två Hovawart tikar kaninen Lisa oxh så mina akvarier då. Tomten har vi hägnat in med gärdesgård så att hundarna kan vara ute så mycket de vill, och det är de. Och så har vi då lilla Lisa, hon har en "egen" inhägnad på 30 kvm + bur där hon bor, men Lisa nöjer sig inte med det utan rymmer oftare och oftare, hon tar sig inte långt oftast håller hon sig under huset och hon är inte särskilt rädd för hundarna, de är ju i samma "flock". Nu när hon rymt igen sade jag till min sambo att de kanske är lika bra att ta bort hennes inhägnad och låta henne vara kanin på hela tomten och så har hon ju en stege upp till sin bur dr hon har mat osv. Men det tyckte INTE resten av familjen, de menade på att hon kommer att bli uppäten av en räv eller något någon natt när hundarna är inne och sover... men vad gör man med denna självständiga underbara kanin som ändå gör som hon vill? Att ständigt sätta henne i buren skulle jag aldrig göra, kanin i bur tycker jag är lika med människor i fängelse! Åsikter?

    Zobb

    "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
    Al Pacino
    --------------------------------
    60L Panorama
    50L 6-kantigt
    20L Yngel + tonåringar


    Hovawart - Brukshunden No 1 !!
    Zobb

    "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
    Al Pacino
    --------------------------------
    60L Panorama
    50L 6-kantigt
    20L Yngel + tonåringar


    Hovawart - Brukshunden No 1 !!
  • Lollo
    • April 2003
    • 71

    #2
    Håller helt och hållet med din familj. Gör inhängnaden mer rymningssäker istället då, så hon inte kan rymma sin väg igen!!! Jaaa, det var iallafall min åsikt...

    Kommentar

    • Zobban
      • February 2003
      • 345

      #3
      Jo, det har jag fixat med idag, kruxet är bara att få ut kaninen som verkar trivas utmärkt under huset.

      Zobb

      "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
      Al Pacino
      --------------------------------
      60L Panorama
      50L 6-kantigt
      20L Yngel + tonåringar


      Hovawart - Brukshunden No 1 !!
      Zobb

      "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
      Al Pacino
      --------------------------------
      60L Panorama
      50L 6-kantigt
      20L Yngel + tonåringar


      Hovawart - Brukshunden No 1 !!

      Kommentar

      • H.H
        • December 2003
        • 35

        #4
        Det finns selar till kaniner!! Eller så kan du bygga en hage av kompostgaller!!
        Nytt: 4 nya zebra ciklider och 2 nya Oscars!!

        Kommentar

        • Fija

          #5
          30 kvadratmeter är ju ändå rätt stort om man jämför med de små burar som en del har sina utekaniner i som är typ 1x1/2 meter. Sen kan man ju som sagt gå med den i sele så den får se lite mer av världen.

          Kommentar

          • Norpan
            • December 2003
            • 679

            #6
            Kaniner kan bli så tama så att man kan promenera ute med dem utan sele..
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

            Grodor..lite trevligare, lite bättre

            Kommentar

            • Terato
              • November 2003
              • 560

              #7
              Oj. Vad roligt för den. Jag skulle väl iof inte känna mig så säker om kaninen sprang ute på näterna.

              Men hur ser tomten ut då?
              Om ni lägger någonting för så att hon inte kan springa in under huset
              och andra ställen så blir det ju lättare att plocka in henne på kvällen.. åsså kan man sätta på henne halsband. utan sele då. brukar våran ha när den är ute och busar. blir lättare om man har något att ta tag i liksom.

              Sen beror det ju på hur stor kaninen är. det är lättare med större.
              Å just det, om den bara har buren som krypin så kanske den självmant går hem när den blir trött.(i stället för under huset då)

              Ni kan ju prova lite.
              /Sara Östlund

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

              Kommentar

              Arbetssätt...