Fem klor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nettan_82
    • July 2008
    • 10

    Fem klor?

    Hej!

    Vi har en katt här hemma som är hittad i skogen som kattunge så ingen vet vad hon är för ras. Hon är väldigt lång och väldigt smal, jag har alltid antagit att hon är en vanlig "bondkatt". Nu har hon och vår svarta hankatt fått kattungar, fem små killar som nu är 8 veckor gamla. De små killarna har samma täckning som mamma, randiga, och har lite rufsig päls, inte mycket men det märks lite. De har även små små tofsar på öronen. En av dessa små har fem klor på baktassarna. Jag har hört talas om katter som har fem klor på baktassarna, jag har då hört att det enbart är Norsk skogkatt som har detta. Nu vill jag veta om detta stämmer.
  • Jessi_86
    • November 2007
    • 232

    #2
    oj jag vet inte.
    Vet en katt som föddes med en extra tå och då en klo på denna med såklart på framtassarna gulligt.

    är det så eran katt har eller?

    Kommentar

    • nettan_82
      • July 2008
      • 10

      #3
      Ursprungligen postat av Jessi_86
      oj jag vet inte.
      Vet en katt som föddes med en extra tå och då en klo på denna med såklart på framtassarna gulligt.

      är det så eran katt har eller?
      Nej, han har inga extra tår utan det sitter bara en extra klo på bakbenen en liten bit upp. Fram har de ju fem klor men bak är det ju bara fyra.

      Kommentar

      • zikelskim
        • May 2005
        • 184

        #4
        Blogg om allt och inget
        http://zikelskim.blogspot.com/
        Blogg om att gå ner i vikt
        http://mikecq.blogspot.com/

        Kommentar

        • nettan_82
          • July 2008
          • 10

          #5
          Ursprungligen postat av Jessi_86
          oj jag vet inte.
          Vet en katt som föddes med en extra tå och då en klo på denna med såklart på framtassarna gulligt.

          är det så eran katt har eller?
          Dessutom kallas det skeppskatt när de har en extra tå och det är möjligtvis gulligt men kan ge stora problem för katten.

          Kommentar

          • Jessi_86
            • November 2007
            • 232

            #6
            Ursprungligen postat av nettan_82
            Dessutom kallas det skeppskatt när de har en extra tå och det är möjligtvis gulligt men kan ge stora problem för katten.
            katten jag vet som har det såhär han verkar inte lida alls utav det. Ser ut som en liten hand på framtassarna med en liten tumme då (extra tån)

            Kommentar

            • nettan_82
              • July 2008
              • 10

              #7
              Ursprungligen postat av Jessi_86
              katten jag vet som har det såhär han verkar inte lida alls utav det. Ser ut som en liten hand på framtassarna med en liten tumme då (extra tån)
              Men man ska vara på sin vakt. De ska helst åka till veterinären och se till klorna då och då för det kan bli inåtväxande klor och det kan bli riktigt illa. Hur gammal är katten?

              Kommentar

              Arbetssätt...