Min katt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emlaan87
    • August 2007
    • 7

    Min katt

    Hej


    Min katt Rasmus har några konstiga symptom, tidigare för ett bra tag nästan 6 månader sen så blev han vinglig i bakdelen, vi åkte då till vet. å han fick dropp, men de visste inte vad det var som orsakde vingligheten, sen va han bra dagen efter. Idag när jag duschade honom fick han något slags krampanfall där han krampande me fram och bakben samt så kom det lite dregel men inte alls mycket. Men nu är han som vanligt igen spinner och myser, Någon som kanske kan veta vad det var som hände?

    Tack!
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det låter som epilepsi?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • elis12
      • May 2007
      • 250

      #3
      Tycker du skall ta kontakt med veterinären så dom kan kolla katten igen.Mvh Elis

      Kommentar

      • Emlaan87
        • August 2007
        • 7

        #4
        aa hade funderingar på det men anfallet varade inte alls länge utan bara i 20 sekunder ungefär, men ja vet inte så myckt om epilepsi. det är första gången det händer. Och han hade kanske varit skärrad efteråt?, men han va som vanligt.

        Kommentar

        • elis12
          • May 2007
          • 250

          #5
          Epilepsianfall kan vara en kort stund bara o dom e som vanligt sen.Så kolla med veterinär.Mvh Elis

          Kommentar

          • Emlaan87
            • August 2007
            • 7

            #6
            Okej då ska jag kontakta vet. imorgon .Tack för hjälpen

            Kommentar

            • elis12
              • May 2007
              • 250

              #7
              Berätta hur det går sen.Lycka till./Elis

              Kommentar

              • Emlaan87
                • August 2007
                • 7

                #8
                God morgon Nu har jag kontaktar vet. dom trodde inte att det var epilepsi, utan bara något stressframkallat anfall. Men vi ska ändå åka in på tisdag så dom får kolla på honom, men man känner sig lite lättad nu

                Kommentar

                • elis12
                  • May 2007
                  • 250

                  #9
                  Hoppas det går bra/Elis

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Stress???

                    Ursprungligen postat av Emlaan87
                    God morgon Nu har jag kontaktar vet. dom trodde inte att det var epilepsi, utan bara något stressframkallat anfall. Men vi ska ändå åka in på tisdag så dom får kolla på honom, men man känner sig lite lättad nu
                    Låter lite konstigt tycker jag... Hoppas att de kollar Borelia och Elischia också (ursäkta ev stavfel).. Har han haft mycket fästing?? Har han problem med höfterna??? Kan det vara någon nerv i kläm???
                    Fradga kan bero på smärta också eller oro över "anfallet"... Lilla missen... Hoppas att det går bra men spontant tycker jag att det låter lite flummigt av dem att säga pga stress om inte du kan säga att han har varit stressad av något speciellt...

                    Lycka till..
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Emlaan87
                      • August 2007
                      • 7

                      #11
                      Va bra att du sa det om borelia och elischa, har inte tänkt på det, han haar haft ganska många fästingar, kan kanske vara något sådant med. JA vet inte om han har några problem med höfterna inte vad man kan se iallafall, han haltar inte eller påpekar att han har int där bak. Tidigare på dagen höllhan på och springa runt och lekte här utanför, och fastnade i en klyka med huvudet i en buske och höll på att strypas, jag vet dock inte om det kan ha något att göra med att han fick anfallet, att han kanske tyckte det var obehligt med vatten i ansiktet. Men ska till vet. idag förhoppningsvis kan dom hitta vad det var för något som orsakade anfallet. Tack så jätte mycket för svaren

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Berätta gärna sen... Hoppas det går bra...
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Bette
                          • September 2006
                          • 635

                          #13
                          hoppas det går bra med din katt. stress låter som en konstig diagnos. min första tanke var att den blivit biten av en fästing. skönt att du åker till en veterinär och kollar. lycka till
                          Elisabet

                          Kommentar

                          • Emlaan87
                            • August 2007
                            • 7

                            #14
                            Vi har varit hos veterinären nu, och dom tog blodprov. Det ser ut som min lilla bebis har epilepsi. Vi ska till en neurolog på torsda för att se lite närmare på det om man kan se vilken allvarlighetsgrad det handlar om och så.

                            Stackarn fick ett till krampanfall inne i väntrummet, pga en liten hund skällde så blev han antagligen skrämd och fick panik eller så. Nu är han lugn igen lite groggy efter lugnande han fick hos veterinären, han är jätte ivrig på att få komma ut men han får stanna inne idag tror det är bäst för han. Hoppas verkligen det går att lösa vill ju inte att han ska må dåligt .

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #15
                              Tråkigt men...

                              det finns ganska läskiga virusar också, som Elischia, då kan man förlora djuret om medicinen inte biter.. Jag kan inte katter så bra men många hundar får medicin... Går det inte att medicinera en katt???

                              Hoppas att det går bra...
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              Arbetssätt...