hur många har katt & akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #61
    akvarium är väldigt bra katt-TV! Min katt tittar gärna på fiskarna om han tror att ingen ser hur "barnslig" han är. *s*
    Men katt och allergier är ingen bra kombination (trist om man måste skiljas från kissen...)
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • piglet_79
      • September 2003
      • 16

      #62
      Hejsan!

      Jag har båda katter och akvarium..dem var nyfikna i början och var i med tassar...så skaffa ett bra "tak" eller hårt tävkglas..så dem inte trillar i...min katt hoppade upp på mitt täckglas å så sprack det....med det var inten som skada sejje som tur va...
      men det går natt ha båda två så länge du har ett ordentligt tack...

      //Miriam

      Kommentar

      • Terato
        • November 2003
        • 560

        #63
        Jag har haft många katter i mitt liv. Och akvarium.Hihi, vilka roliga symboler!!,.I alla fall.. Om du ser att katten försöker att ta en så såg åt den (använd ett lågt tonläge och säg t. ex "Molly, vaaad gööör duuu?")Säg det med eftertryck och visa hur arg å förvånad å besviken du är.Haha!,.Då brukar dom skämmas. Man ska inte bråka på den. Det fattar dom inte. Katter är tyvärr av den naturen att dom inte alltid lyder.Men låt den titta. Om den klarar av att bara titta utan att börja klappra med tassen i vattnet så låt den sitta där. (under uppsyn)
        Dom tröttnar till slut.Jag har faktiskt aldrig vart med om att nån katt tagit en fisk.Det fixar sig nog ska du se.
        /Sara Östlund

        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

        Kommentar

        • Frujohansson
          • June 2003
          • 6

          #64
          hej
          jag har 3 katter å dom e vana å bada (perser) men karen håller dom sig borta ifrån nu för tiden för man har fått "fya" dom ett par gånger, men man har allt bildbevis på när "fiskaren" e på g i mitt sällskapskar, hmmm,undra var min 3 guppyhanar tog vägen. Skall väl tillägga att det finns 7 kar i våran lgh och jag har visserligen täckglas på för att karen blir så kalla annars, temp. går ner direkt om vi inte har täckglas. men jag har som sagt inget problem att ha katt(er) och akvarium ihop i samma lgh, man får väl lära katten å inte va på karet, svårare är det väl inte, har jag lyckats så lyckas säkert du oxå. Lycka till.
          //mia
          Ibland är ens tankar så förutsägbara och
          trista att det är ett under att man lycka
          hålla sig vaken.

          Kommentar

          • Fanny
            • November 2003
            • 8

            #65
            Jag har 2 katter och 1 akvarium med 7 fiskar i nu!
            Det går bra med katterna och fiskarna. Katterna sitter och stirrar på fiskarna. Men det blir dock fiskmaten som drabbas. Dom älskar det!
            Tror inte att du behöver täckglas för katterna, men för håret!
            Kul med både katter och fiskar!
            Lycka till//Fanny

            Kommentar

            • Sunny
              • November 2002
              • 182

              #66
              Hejsan!

              Båda mina katter älskar att dricka ur akvariet, de rör varken hundens eller deras egen vattenskål, så akvarievatten är nog gott!!!?!
              ....(De har aldrig trillat i!)
              Dock ska du nog passa kattungar så att de inte kan ta sig upp via någon stol el. liknande.... De kan drunkna.
              "Ju mer man lär sig, desto mer inser man att man inte vet!"

              Kommentar

              Arbetssätt...