hur många har katt & akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sebbe40
    • March 2002
    • 70

    #46
    Jag har tre katter och ett öppet akvarium... Det funkar bra och katterna bryr sig inte så mycket..
    bli medlem här:

    http://sebbe40.proboards23.com/index.cgi

    Kommentar

    • aquafirren
      • May 2003
      • 130

      #47
      Mina katter älskar att ligga på rampen och lata sig, efter en stund har de en tendens att rulla över och lägger sig på täckglaset.

      För att minimera risken att glaset spricker har jag lagt en träplatta (trägolvplatta) ovanpå täckglaset.


      mvh
      mi

      Kommentar

      • Mackan_diskus
        • January 2003
        • 93

        #48
        har 2 katter å 3 akvarium å d e inge problem
        MVH -MACKAN-
        ____________
        200L Oscar
        175L Malawi
        60L Paty, guppy
        45L Blå cilid
        25L Ygel

        Kommentar

        • Vinterblomma
          • September 2002
          • 12

          #49
          Hej!
          (nu vet jag inte om du redan skaffat katt,men jag svarar ändå)

          Jag har två katter och tre akvarier och det har inte varit några problem.Minsta kissen Tippa tyckte om att fiska med tassarna,men nu har hon blivit så stor och smart att hon låter bli akvarierna
          så där blir det nog inga problem

          ett råd på vägen: skaffa två kattungar istället för en,många kattungar blir understimulerade och känner sig ensamma om matte/husse jobbar och kan bli jobbiga pga det...två katter har väldigt mycket sällskap från varandra och leker på helt andra villkor än människa+ katt

          täckglas är nog inte så svårt att skaffa,och det rekommenderas skarpt
          mest för säkerhets skull

          ang katt,tänk på att katten ska vara minst 12 veckor innan den lämnar mamman!allt för många tror att katter minsann klarar sig från 8 veckor,vilket de inte gör...(brukar få psykiska problem)

          lycka till med kattplanerna
          /Nina
          man lär sig något nytt varje dag

          Kommentar

          • Tess
            • August 2003
            • 1

            #50
            Har tre katter och fem akvarium, 190l utan täckglas det har de aldrig rört men det är en rätt hög möbel.Men de har lyckas klirra täckglaset på ett 100l och då fick den kissen bada<b></b>

            Kommentar

            • Inge Ting
              • July 2003
              • 239

              #51
              Hade en katt förut... med kavarie.....
              Katten lappade i sig av vattnet medans fiskarna panikslagna tryckte på botten! Dock ett 27 Liters.....
              Ingenting

              Kommentar

              • nin
                • August 2003
                • 16

                #52
                Jag har just nu 2 katter (om några veckor 2 st) och har för tillfället 2 st gående och fungerande akvarium.

                Här hemma har våran hona lagt beslag på det stora akvariet som sovplats, då lysrören under rampen blir en varm och skön plats att sova på. Hon vaktar även de båda akvariena till den grad att när jag gör rent i dem så ser hon till att vår hane inte kommer och försöker leka med fiskarna. Hennes fiskar - hon vaktar.

                Öppet akvarium borde inte vara några problem, katter i vanlighet är inte förtjust i vatten, men tänk dock på att det finns kattsorter som gärna tar sig ett bad i vilket vatten som går att få tag på.

                Nyfikenheten kan ibland ta över styr hos katterna och det har blivit några gånger vi haft badande katter, men ingen fara för fiskarna. Katterna far upp ur vattnet fort som blixten och håller sig på avstånd (i vårat fall tills ljusrampen är på plats igen)

                Jag har burmakatter och de är inte förtjusta i vatten såsom att bada, samt att de inte är så allergiframkallande. Men alla reagerar vi på olika saker inom allergi, min allergi fungerar utmärkt med burmorna
                Alla djur är underbara

                Kommentar

                • robbanp
                  • September 2003
                  • 51

                  #53
                  Det funkar bra för oss också. Har två akvarier och två katter. Ibland är det kul att jaga fiskarna ett tag från fel sida glaset men fiskarna verkar inte bry sig, de tycker snarare att det är spännande och kommer fram för att se vad det är som händer.
                  Vi fick i och för sig skaffa täckglas till det lilla karet eftersom den ena knaskatten tycker att akvarievatten är det godaste som finns!
                  Det var även lite jobbigt att hon hoppade i det stora när jag höll på att göra om det och hade lagt ut sanden i fina terrasser och hon hoppade i och grävde rundor i det!!

                  Kommentar

                  • katta
                    • December 2002
                    • 385

                    #54
                    Min mors katt som brukar hälsa på hos oss, tycker det är ganska spännande med akvariet men då sitter han bara på lite avstånd och kikar. Men fiskmaten däremot...den du!!!

                    Jag har aldrig förr sett en katt försöka bita sönder en behållare/kartong med ngn inuti förut. Att hundar gör det det händer ju jämt, den här katten är helt galen i burken med tabletter i. Det är för övrigt syrrans hund åxå...
                    ** http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75273 **

                    Kommentar

                    • Haplo
                      • November 2002
                      • 126

                      #55
                      Hej jag har ett akvarium & TRE katter och det funkar utmärkt!!! De älskar att ligga på akvariet & värma sig på lysrören =) Det e vad kissarna göra alltså äter sover & skiter lite jobbia men man älska dom små djuren!

                      Hade /john
                      JÅJä

                      Kommentar

                      • Do`h
                        • September 2003
                        • 277

                        #56
                        Jag har 2 katter pch 2 akvarier funkar hur bra som helst do0m bryr sig inte om varken fiskar eller akvarium men däremot fiskmaten är intressant!
                        *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

                        Kommentar

                        • Frizze
                          • March 2003
                          • 216

                          #57
                          Jag har två akvarium och en katt, och det funkar fint. Katten brukar dricka ur akvarierna om de inte har täckglas. Jag har samma erfarenheter vad det gäller fiskmat, min katt älskar det.
                          //Jakob

                          Kommentar

                          • davidmon
                            • September 2003
                            • 62

                            #58
                            Har båfe katt och akvarium. Katten älskar att jaga mina malawis och de är i sin tur lika nyfikna på henne.... Dock stängs katten in i annat rum vid ett eventuellt ur tagande av fisk, så inga små missöden händer
                            Mesonauta insignis,Cryptoheros sajica, Panaqolus maccus
                            Zoonen http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=204614

                            Kommentar

                            • e_cat
                              • August 2003
                              • 263

                              #59
                              Ursprungligen skickat av pumpan
                              hejsan alla &lt;img src=extra_smiley_kitty.gif border=0 align=middle&gt; & &lt;img src=extra_smilie_fish2_happy.gif border=0 align=middle&gt; ägare! (ni andra också!)

                              jag går runt med katttankar i huvudet, men det tråkiga är att vi har akvarium (det är inte tråkigt med akvariu, bara att katt o akvarium inte går så bra ihop)
                              så ja vill ställa några frågor till er med katt o fiskar!

                              går det att ha katt med öppet akvarium? vårt 222 liters har inte täckglas! fast det kanske man kan täcka över?

                              har ni några problem med katterna och akvarierna?

                              ha det bäst! Mjau! &lt;img src=extra_smiley_kitty.gif border=0 align=middle&gt;&lt;img src=extra_smiley_kitty.gif border=0 align=middle&gt;-hälsningar /Pumpan (aka Flake)

                              ps: hur många har akvarium&katt?

                              Min privata hemsida
                              Titta titta!
                              Sidan om mina &lt;img src=extra_smilie_Betta_splendens.gif border=0 align=middle&gt; är KLAR!
                              Hej!!
                              Min kompis flyttade in med två katter nyss.. Jag har en kampfisk i ett litet akvarium. Just nu är katterna för fega för att våga komma fram, iofs har redan en varit och kollat in fisken, men fattar inte riktigt vad det är, antar jag. =) Hon lägger huvudet på sne och tittar förundrat.. =) saer typ fisken bara när den är på andra sidan akvariet. =) Katten har även lagt tassen på glaset, men är försiktig. =) Vi har båda funderat på om vi ska täcka över ytan på skålen, men det får ju inte föhindra syret till fisken. =) (Kamfisk)
                              Han är nykommer från affären och själv lite rädd av sig sdå han passar sig ganska väl för dom där håriga sakerna.. =) Även om han skulle kunna åka på en snyting när han minst anar det.
                              Tips är då att klippa klorna på katten varannan dag eller så, så får den inte upp fisken med klorna och fisken skadas inte.

                              Hade faktiskt i tankarna innan min kompis flyttade in att skaffa egen katt, och jag tror att om man vänligt men bestämt visar vart skåpet ska stå för katten, så är det nog inge problem, även om den natturlga instinkten är stark.. =)

                              Lycka till. =)

                              Sandra
                              Mvh Sandra

                              Kommentar

                              • pepsi
                                • May 2003
                                • 38

                                #60
                                e cat: jag håller med om att man ska klippa klorna på katterna, men är inte varannan dag väldigt ofta??

                                De flesta katter brukar nöja sig med att sitta framför akvariet och försöka få tag på fiskarna. Fast det finns ju undantag som tycker att vatten är roligt och att det är skönt att bada.
                                2 Katter
                                1st 375liters Akvarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...