Katten spyr fragda, går på sne, får ryckningar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darkdemonia
    • May 2004
    • 18

.....

Det här är ju så man mår riktigt dåligt.

Har själv haft folk som kommit in till mig då jag jobbade i djuraffär och frågat liknade saker. Att folk inte fattar att djur behöver veterinärhjälp.
    Hade detta vart en människa hade personen legat på sjukhuset vid det här laget.

En kund kom in till mig en gång och berättade att hans katt ca: 1år. Hade kräkts ca 20 gånger dagen innan. Så han undrade om det fanns något man kunde köpa så att magen lugnade ner sig.

Och jag sa direkt att han måste till veterinären, att katten behöver få dropp.
    Och han fattade verkligen inte detta.

HAde även en kund som undrade om det fanns nån salva man kunde köpa för att hans hund blödde ur analöppningen. Något han inte vart hos veterinären för att kolla upp.

Jag hoppas verkligen att den här stackars katten får hjälp eller åtminstonde slipper lida. Vuxna verkar inte förstå att de är ansvariga för familjens husdjur och att ett barn inte kan klara detta själv.
    200l: 1 sköldpadda, 30 guldtetror,

112: ca: Platys, 10st cochus blue tetror, 1mal

Övrigt: En tjock kisse

Kommentar

• Malinitzi
      • December 2006
      • 2088

Ovaccinerad?

Ursprungligen postat av Phillee
      Hej..

Vår ena katt är nu sjuk på något sätt, vet inte vad det är. Hon går på sne, spyr fragda och fick ryckningar. Skitäckligt :/. Nån som vet vad det kan vara?

Hon fick först ett ryck, hon sprang rundor, sen lade sig ner och fick ryck.
      Det andra var att hon gick på sne, med tjock svans, och spydde fragda.

Någon som vet vad det kan vara, och vad jag ska göra?

Tack på förhand. : /
      Kattpest ???

Kommentar

• Thomas&Anna
        • January 2006
        • 1030

Katt pest kan du nog räkna bort. Då hade katten haft både diaree och kräks hela tiden. Jag tycker det verkar som din katt har fått något anfall av något slag. Men helt klart måste en vetrinär titta på katten.
        Thomas & Anna

www.annaothomas.com

Kommentar

• andreassofus
          • November 2005
          • 5643

min lilla katt som jag hade för några år sen betedde sig nästan lika dan.. han givk inte snett men hans bak kropp kunde han int bära tillslut. allt hände väldigt fort. han hade varit lite slö bara tyckte jag några dagar innan. sen dog han i mina händer när jag lyfte honom till kattlådan.

det var en liten kattunge som hade kommit från sina förräldrar alldeles för tidigt så han hade hjärnhinneinflammation.

obs. tog inte katten från mamman utan det var en lösdrivande katt som av någon anledning hade gått ifrån katten i en ladugård..
          jag och min dåvarande flickvän tänkte att vi skulle rädda stackaren.
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

Kommentar

• Isuxs
            • December 2005
            • 796

Är det en ute katt? har den nyligen haft fästingar på sig??
            360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
            180L Ghost / Black skalar
            60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

Kommentar

• evus
              • September 2006
              • 729

Hur har det gått???

OROLIG!
              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

Kommentar

• Katharina
                • December 2006
                • 4045

Skrämd...

Jag tror att vi skrämde bort Phillee med våra fördömmanden mot hans föräldrar... Hoppas vi fick veta hur det gick...
                Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• desiredillusion
                  • February 2006
                  • 512

Ursprungligen postat av andreassofus
                  min lilla katt som jag hade för några år sen betedde sig nästan lika dan.. han givk inte snett men hans bak kropp kunde han int bära tillslut. allt hände väldigt fort. han hade varit lite slö bara tyckte jag några dagar innan. sen dog han i mina händer när jag lyfte honom till kattlådan.

det var en liten kattunge som hade kommit från sina förräldrar alldeles för tidigt så han hade hjärnhinneinflammation.

obs. tog inte katten från mamman utan det var en lösdrivande katt som av någon anledning hade gått ifrån katten i en ladugård..
                  jag och min dåvarande flickvän tänkte att vi skulle rädda stackaren.

Med risk for å høres veldig dum ut; mener du at katten var syk fordi den ble tatt tidlig fra mammaen?
                  I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

Kommentar

• TinaW
                    • December 2005
                    • 194

Hur har det gått med den stackars katten??
                    Aldrig att jag hade vågat vänta om nån av mina katter blivit så sjuka!
                    Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
                    Sov gott min Bina älskling
                    Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

Kommentar

• Richard.R
                      • December 2006
                      • 1872

Om det skulle varit min katt skulle jag åkt fast 500 km för att försöka rädda den
                      396L SA biotop
                      128L SA biotop
                      54L SA biotop
                      54L SA biotop

Kommentar

• andreassofus
                        • November 2005
                        • 5643

Ursprungligen postat av desiredillusion
                        Med risk for å høres veldig dum ut; mener du at katten var syk fordi den ble tatt tidlig fra mammaen?
                        ja det menar jag, katten måste ha mjölk från mamman för att växa upp och må bra. . jag pratar om en katt som var kanske 4-5 veckor gammal. en katt som ät så liten klarar sig inte utan sin mamma tydligen (enligt vetrinären)
                        Mvh Andreas
                        min zoon
                        msn adress

Kommentar

• *Ulrica*
                          • June 2006
                          • 682

Hm... bli inte sura nu.... men.... vi ska kanske inte utesluta möjligheten att detta skulle kunna ha varit ett "bus" av en uttråkad människa... många forum råkar ju ut för detta ibland... särskilt som detta var en nyreggad användares första inlägg....

Bara en tanke alltså....

Kommentar

• Phillee
                            • January 2007
                            • 5

Ursprungligen postat av Katharina
                            Hon har inte svalt någonting som sitter fast i halsen???

Resonerar man som dina föräldrar ska man inte ha djur!!!!!!!!!!!!!

Stackars dig

Tillägg:
                            En annan tanke är något i hjärnan, typ epilepsi. Hur som helst är det MYCKET allvarliga symtom
                            Hon mår bra nu Det var något fall av ett anfall, min morsa ringde veterinären. Det var inget farligt, men om det fortsatte skulle man få medicin. Hon hade varit mycket stressad, för det var en gubbe som hade varit o bytt Varmvattenberedaren. Och våra katter är Mycket folkskygga!

Kommentar

• Phillee
                              • January 2007
                              • 5

Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
                              Hm... bli inte sura nu.... men.... vi ska kanske inte utesluta möjligheten att detta skulle kunna ha varit ett "bus" av en uttråkad människa... många forum råkar ju ut för detta ibland... särskilt som detta var en nyreggad användares första inlägg....

Bara en tanke alltså....

jaja okej, förfaen jag var ju rädd, därför blev jag medlem. Ville ha snabba svar -_-

Kommentar

• *Ulrica*
                                • June 2006
                                • 682

Ursprungligen postat av Phillee
                                jaja okej, förfaen jag var ju rädd, därför blev jag medlem. Ville ha snabba svar -_-
                                Som sagt var, jag reserverade mej väldigt, sånt förekommer faktiskt och när hela gårdagen gick utan att du hörde av dej igen började jag undra. Tag det inte personligt, du har ju inte gjort något fel!
                                Som tur var hade jag fel och som tur var svarade du nu så att alla vi som vart väldigt oroliga kan lugna ned oss igen. Jag tyckte att det var helt rätt av dej att höra av dej hit, det var starkt!
                                Läste i en annan tråd om någon sorts feromongrej som man pluggar in i kontakten som ska lugna ner oroliga katter.

Lycka till!

Kommentar

Arbetssätt...