Finns denna ras verkligen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    #16
    Ursprungligen postat av Raven
    är man elak mot en katt om man klipper ögonbrynen ?
    kattan har ögonbryn som är längre än morrhåren typ
    klipp inte..Hon använder dom när hon rör sig i mörkret eller i trånga utrymmen...
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      läs mitt senaste inlägg igen.
      grejjen är att dom ligger för ögonen

      EDIT:
      är bara dom vita stråna som skymmer sikten.
      dom svarta ligger fint
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        #18
        hmm..mja..tror du att katten lider av att dom ligger så...?
        Dom har ju otroligt känsliga nerver i roten på dom håren..Det är inte skönt att få dom klippta, men jag skulla nog ändå klippa om katten verkar ha besvär..Inte för kort baraspara så mycket som möjligt....
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          hårstråna böjer sej rätt kraftigt och vissa av dom är typ 1cm från ögat som det är nu.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            #20
            tja, inte mycket att vänta på..Testa att klippa lite och se hur katten reagerar på det...
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • Ohlsson
              • April 2005
              • 176

              #21
              Grattis Raggis till att ha blivit stolt Maine coon ägare!!! Här kommer några ord från en Maine coon ägd tjej!
              Min kisses morfar var en bjässe på 13 kg!!! Inte ett uns överfett ska det ha varit på honom... http://www.nascatmainecoon.com/tracker.html
              Min kisses mamma är oxå en ganska stor tös på lite under 8 kg, inte mycket övervikt på henne heller, däremot är Pillos (min kisse) pappa en stlk mindre för att vara Maine coon, men det beror nog på att han är 4-generations foundation.

              Min kisse är i skrivande stund snart 2 år och är inte färdigvuxen än. Han väger ca 6,4 kg men är fertil så han är lite smalare än vad jag skulle vilja, matvägran är något man får bråka med hos fertila hanar har jag upptäckt... (han är dock tillräckligt tung för att göra andningen svår om han ligger på bröstkorgen, något han brukar göra för att väcka mig på morgonen.)

              Lycka till med kissen din! De har ett helt undebart temprament och beter sig inte riktigt som andra katter... (Inte heller kan de jama som de ska, bara kvittrar... )
              /Åsa

              ps, mer info om Maine coonkatter hittar du hos: www.mainecoon-katten.se
              Senast redigerad av Ohlsson; 05 February 2006, 10:22.
              "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

              Besök gärna min zoon...

              Kommentar

              • y0da
                • August 2005
                • 1697

                #22
                Ursprungligen postat av Raven
                är man elak mot en katt om man klipper ögonbrynen ?
                kattan har ögonbryn som är längre än morrhåren typ, längre och mer tydliga än på denna bild som är 4månader gammal.
                Gör det du anser vara bäst för katten tycker jag! Om du anser att stråna är i vägen för henne så klipp dem! Du lär nog märka om hon anser att hon hellre vill ha dem längre
                På min vovve klipper jag luggen (som annars hänger ner över ögonen och blockerar sikten helt ), och då ryker några sånadäringa spröt också. Visserligen lite skillnad på hund och katt, men ändå..

                Gällande hur katten växer.. Växer = utvecklas är väl ungefär ett år, normalt sätt. (Fast hanen tror jag nog växer något längre än så?)
                Men växer = blir större kan ju hända under hela livet. Beror väl på vad du ger den för mat :P Men märker du att den börjar bli för stor (som i kraftig/fet) så finns det ju diet-mat du kan ge den.
                Själv göder jag med royal canin for kittens. Lillskiten är 6-7 månader nu, min andra hona är ca 2 år. De lägge rpå lite hull av den maten, men då de lever rövare 110% av tiden så blir det inte så farligt. Nästa säck blir dock för lite äldre katter.
                http://www.y0da.se

                540L SA

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #23
                  lillkattan är typ 7 månader nu och får en blandning av royal canin kitten och royal canin sensible.

                  får hon bara kitten blir hennes mage lite småtaskig.
                  sen får hon whiskas? junior blötmat också, mycket uppskattad kommer springandes och jamandes när ja frågar om hon vill ha mat.

                  ögonbrynen har ja inte gjort nåt med en då dom inte går in i ögonen men skulle dom göra det kommer ja va där med saxen
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  Arbetssätt...