blir snart galen på kissen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaW
    • December 2005
    • 194

    #16
    Jag hade prövat med att kastrera (även om det kostar lite), har du tur så hjälper det...
    Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
    Sov gott min Bina älskling
    Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

    Kommentar

    • abbafu
      • January 2006
      • 9

      #17
      Kastrera!

      Det finns en viss risk att hon inte förändras, men det beror mycket på hur gammal hon är. Ju äldre katten är desto större risk att beteendet finns kvar.

      Är katten aggresiv annrsa också? Om hon är det måste du fundera ut varför. (Lättare sagt än gjort kanske)
      I sista hand kan man pröva Feeliway. Kattens trygghetsfermon. Det sägs hjälpa ibland, ibland inte...
      Tag lärdom av andras misstag!

      Kommentar

      • lilim
        • August 2004
        • 72

        #18
        har ärligt talat inte råd med att kastrera än på ett bra tag....

        hon är ca 2,5 år nu...

        så länge ingen katt stör henne är hon typ världens mysigaste, ska alltid sova på en eller nära en på nätterna å så... det här beteendet kommer bara när någon är på hennes gård* gården är hon bara på ibland på sommaren, eftersom hon är innekatt...

        det där feliway har jag blivit tipsad om av andra åxå, men det verkar väldigt dyrt det med =/

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #19
          Ursprungligen postat av lilim
          det där feliway har jag blivit tipsad om av andra åxå, men det verkar väldigt dyrt det med =/
          En kompis till mig kör med Feliway för att en av hennes katter får stressrelaterad klåda så hon rycker sig och slickar upp skavsår. Och hon har definitivt blivit lugnare och mer harmonisk med Feliway. Fast det är inte samma situation...
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • Odjuret
            • November 2005
            • 10

            #20
            Jag tror att din katt är en ensam katt...

            Men om katten visar aggresiva tendenser annars så kan det vara ett tips att låta en veterinär kolla att det inte är något fel på henne!

            Varför har folk så lätt för att välja alternativet avlivning?
            Det kanske bara är så att hon inte trivs? eller är stressad?

            Jag hade en katt ett tag hemma som nog inte klarade av mina andra katter... för han vart väldigt aggresiv han högg mig tre gånger...
            Nu har han flytta till ett hem utan katter och vad jag har förståt så har han inte gjort något sådant....
            Men avliva?
            Aldrig.....

            Kommentar

            Arbetssätt...