Kattrelaterad akvarieolycka!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #31
    Han kan inte riktig hoppa upp på saker heller, men det hindrar honom inte från att försöka. Ofta blir han hängande i farmtassarna tills han inte orkar längre. Han brukar hoppa upp i vasken också för att han är nyfiken på vattnet, men när man spolar vatten på honom blir han väldigt förnärmad... efter ett tag. han märker det inte direkt.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #32
      haha samma problem här borta också.
      kattan står å väntar i badrummet när ja duschar och springer in i duschen så fort ja går ur.
      lite irriterande dock dom gånger hon går i kattlådan efteråt och drar ur ett halvt kilo sand.
      ett tag låg hon mycke i handfatet och en da spärrade hon ut klorna när ja skulle flytta henne så blev lite sur och vred på kallvattnet.
      tog 6-7 sekunder innan hon reagera men hon använder aldrig klorna efter det när ja flyttar henne och det är jui positivt

      undrar, nån som har problem med att katten springer in i grejjer ?
      en da såg jag en petflaska komma flygandes efter att hon körde huvet i den.
      kört huvet rätt i mina ben ett flertal gånger och även sprungit in i mina fötter ivlket inte alltid är så lyckad då jag haft stålhättedojjer ett par gånger
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #33
        cliff gör det också. missar saker när han ska hoppa också. mest därför jag itne vill att han ska vara runt akvariet, han ställer till en massa oreda bland ramper, slangar och sladdar.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • lilim
          • August 2004
          • 72

          #34
          använd INTE vitpeppar... läste att det ska va farligt om katten andas in det....

          Kommentar

          • guppymamma
            • July 2004
            • 33

            #35
            Hur har det gått?

            Efter så där 10 dagar undrar man hur det går för er?

            Alla erfarenheter kan ju användas av övriga som har kombinationen akvarie och katt.
            Är tacksam att mina tre lurvisar låter firrarna vara trots två akvarium i huset.
            Måtte våra vattenänglar trivas!

            Kommentar

            • Nils Holmström
              • November 2004
              • 2195

              #36
              Det går fint nu. jag använde peppar, olja och vinäger och stark chili, (salladsdressing!) och penslade slangarna och de har inte bitit i de fler gånger. och efter uppfostran med vattenspruta har cliff lärt sig att inte stöka för mycket vid akvariet, men han är ganska mycket av en ögontjänare.
              222 liter Malawi

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #37
                Ursprungligen postat av lilim
                använd INTE vitpeppar... läste att det ska va farligt om katten andas in det....
                blandar man pepparn med till exempel olja finns ingen risk att katten kan andas in det eftersom oljan inte torkar och då kan inte pepparn damma.
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • lilim
                  • August 2004
                  • 72

                  #38
                  Ursprungligen postat av Raven
                  blandar man pepparn med till exempel olja finns ingen risk att katten kan andas in det eftersom oljan inte torkar och då kan inte pepparn damma.
                  ne det är sant =)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...