fyrverkeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    fyrverkeri

    Mors.
    de där förbannade okynnessmällandet kommer ju snart börja och undrar lite vilka reaktioner man kan få från kattan.

    kan det va lämpligt att stänga in henne på dass, tystaste stället i lägenheten.

    Mvh Raven
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis
  • mange993
    • April 2004
    • 372

    #2
    jag skulle se hur katten reagerar innan du stänger in den mina bryr sig inte alls om smällarna. mina katter gillar däremot inte alls att bli instängda då för dom ett jäkla liv

    MVH
    Mange

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      stänga in kattan i badrummet är inga problem, knappt hon reagerar ens när hon hamnar i transportburen.

      kommer nog spela lite musik, det vet jag at thon ignorerar oavsett volym.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • sockerconny
        • October 2004
        • 2349

        #4
        Har haft en massa katter genom åren, det är i stort sett bara "rasrena" katterna som har blivit skrämda av fyrverkerier, medan "bondkatterna" oftast inte har brytt sig ett skvatt!
        Det är nog helt beroende på vilket psyke katten har.....

        Annars kan du ju alltid ge katten ett glas skumpa på kvällskvisten, så kanske den sover djupt under de värsta timmarna!!

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          skumpa nä tror inte de, dricker inte ens sånt själv men en jägermeister och cola kanske duger

          men låter gott då kan jag räkna med att hon antagligen kommer sej igenom de mesta.

          de där j***a smällandet har redan börjat.
          en raket avlägset för en 10min sen.

          men tack för svaren
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Hugin
            • December 2005
            • 499

            #6
            Du reagerar för mycket ta det lugnt så lär sig katten att inte vara rädd.
            "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
            Winston Churchill

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #7
              Ja Hugin ger dig ett UTMÄRKT råd!
              Skit i katten, med det menar jag alltså, bry dig inte om den så mkt utan kika lite på den i smyg för att se reaktioner.
              Är det första gången den hör ngt liknande brukar det oftast mötas med nyfikenhet.
              Klappa den inte mer än vanligt, prata inte med den med gullerösten den kanske aldrig hört... ömka den inte.
              Det du visar uppmärksamhet, är ngt djuret kommer att visa uppmärksamhet.
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #8
                Ett litet påpekande, något enkelt förklarat, djuret är inte rädda för ljudet från en knall utan smärtan av den del av ljudet som vi människor inte kan uppfatta med vår begränsade hörsel.
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #9
                  tanken var att låta katten vara men ville höra mej för utifall kattan skulle bli skrämd av det och vad som då skulle kunna va lämpligt att göra.

                  Kramfors, kan nog stämma på katter men inte på nån av dom hundar jag haft.
                  båda 2 har nästan sprungit och gömt sej för knallar jag själv knappt kunnat höra.
                  har även lärt mej att en del hundar som är skotträdda inte är det minsta skotträdda om dom vet om att knallen kommer.
                  min första hund va nämligen jakthund och skotträdd men ute på jakt var det inga somelst problem, snarare tvärtom.

                  menmen får hoppas de går bra, bor ju på första parkett till gp's fyrverkeri.
                  fortfarande förvånad att inga rutor har gått åt helvete dom 2 tidigare åren jag bott här men det är så hela huset vibrerar när dom kör igång.
                  Senast redigerad av Raven; 22 December 2005, 01:01.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • qenzo
                    • February 2005
                    • 1747

                    #10
                    Att påstå att rädslan endast sitter i smärta och inte ljudet begriper jag inte.
                    För det FINNS djur som blir darriga av att höra skott från en skjutbana flera km därifrån, och det gör inte ont.
                    För om DET gör ont, hur överlever då hundarna som är stationerade på flygbaser?
                    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                    Kommentar

                    • qenzo
                      • February 2005
                      • 1747

                      #11
                      Raven: du kommer ju märka om katten blir rädd. Visst finns chansen, ja menar det är ju 50/50 i den frågan, mend et kan vi ju inte sia om i förväg...tyvärr.
                      Berätta gärna hur det gick.
                      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                      Kommentar

                      Arbetssätt...