har en bondkatt som heter myssli som e typ 10 år från början vildkatt...älskar å sitta på pallen framför akvariet å vara me när man pillar i karet eller när ålarna simmar fram å tebax... annars ligger hon på min mage när jag tittar på tvn,,
hos päronen finns 4 st norska skogskatter...den äldsta 12 år och yngsta 2-3 år...min kissekatt finns där men vill inte skilja henne från gruppen
Här hemma bor fn sex vuxna kattter; (börjar med kastraterna)
en stor fet röd huskatt - Tom 8 år
en svarttigré huskatt - Knicken 4 år
och en blå Cornishpojke Junior, på 6 år
Sedan har vi tre avelskatter
En La Perm hona, Cordelia.
En blåsmoke korthår Selkirk Rexhona, Vlinder.
En blåsilvertabby Selkirk Rexhane, långhår, Abracadabra.
...så har vi tio kattungar just nu, fem LaPermer och fem Selkirkar!
(vet inte hur man gör för att skicka med bilder så om någon vill se hur dessa katter ser ut, gå in på http://S.agirshus.com)
Vi har 2 katter & ett okänt antal i magen som ploppar ut any day now Pinglan-långhårig, bestämd, envis, gosig, grå/vit, underbar, husses skepparkatt. Hon är 2 år & går i väntans tider med en vit/svart långhårig herre från grannbondgården.
Lilleman-korthårig, gråtigrerad, gosig, mysig, mattes, busig skepparkatt. Han är en 10 månaders kastrerad charmtroll.
Båda följer med oss på hundpromenaderna, pratar & talar om saker för oss hela tiden. Ligger med hunden i hans biabädd som om det inte alls e nåt konstigt med det, leker & busar tillsammans. Pinglan ligger hos husse på natten & i soffan & Lilleman hos matte.
2 katter, Tusse, huskatt, vit med röda fält och prickar, Sixten, blandras med bonskatt och norsk skogskatt, röd tiger med vita fält
"I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
Kommentar