Elak bil

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spijer
    • February 2004
    • 226

Ursprungligen skickat av malawi´n
    och folk har inget bättre att diskutera om på det här forumet?
    Ni som då anser att det här forumet enbart ska handla om hur man tar hand om sin katt osv:
    Varför fortsätter ni skriva på den här tråden. Låt oss som tycker att sådana "dråpliga" filmsnuttar är roliga glädjas lite utan att det kommer mängder med kommentarer som dessutom ni själva anser inte ska höra hemma här...

Mvh Malawi´n
    precis.

Kommentar

• ake
      • January 2003
      • 67

Ursprungligen skickat av defdac

Jag försökte bara analysera det faktum att många skrattar åt den åskådligjorda fantasin att en maskin medvetet dödar ett djur - för jag är säker på att ingen av oss här på forumet är medvetet onda, vare sig vi skrattar åt reklamfilem eller inte.
      Jag tänkte väl det, du är ju inte precis känd för att ha en förenklad syn på saker och ting, tvärtom.

Det var alltså din kända analytiska experimentlusta som sökte sig nya jaktmarker.;-)
      Mvh
      //AnnKristin

Kommentar

• danfr
        • March 2004
        • 26

LOL
        Den där är ju asbra! Skrattar lika mycket varje gång jag ser den.

Måste ju säga att Ford har lyckats med sin reklamfilm. Alla pratar om den, den kommer på mailen från alla håll, finns på alla forum. Kort och gott, dom får den publicitet dom ville ha...

PS. Katten är fake...syns lång väg...
        ta till höger i vänstersvängen så får du se lite mer av naturen...

Kommentar

• anli
          • October 2002
          • 654

Låter som en kul reklamfilm... lustigt att katter lockar fram sådana känslor! Det fanns en mycket rolig bok för massa år sen som hette "101 sätt att använda en död katt"... den var skitkul, fast man kan ju undra varför man tycker det ofs? Katter måste tydligen locka fram mycket irritation hos folk
          Anders Lindersson
          Anders Akvariesida

Kommentar

• gosatta
            • December 2002
            • 2669

finns även en "101 sätt att använda en död kat II" och så finns det även "ytterligare 101 sätt att använda en död katt" Min syster kattälskaren har fått alla tre av vår far =)
            /Mats Åhrman
            http://www.gosatta.org
            http://www.stockholmsciklidklubb.com
            http://www.ciklid.se

Kommentar

• vargen
              • April 2004
              • 120

gosatta: hahahaha, skön familj..
              "We are known by the tracks we leave behind.."
              http://umea.akvarieforening.se

Kommentar

• anli
                • October 2002
                • 654

hehe.. gav ett ex av boken till min knasiga katt-tant till granne jag hade på den tiden. Preskriberat nu... typ 25 år sedan
                Anders Lindersson
                Anders Akvariesida

Kommentar

• Shepard
                  • March 2003
                  • 13992

Hej

Hmm, hehe. Varför får jag känslan av att den här tråden innehåller en del folk som inte gillar katter? Och det under kategorin "Katter". Mysko.

MVH Micke
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

Kommentar

• gosatta
                    • December 2002
                    • 2669

japps bara för att man kan skämta om katter så hatar man självklart katter, förstår ju vem som helst.
                    /Mats Åhrman
                    http://www.gosatta.org
                    http://www.stockholmsciklidklubb.com
                    http://www.ciklid.se

Kommentar

• Shepard
                      • March 2003
                      • 13992

Hej

Jag nämnde inga namn. Jag sa inte att alla i tråden var katthatare. Men en del uttryck har gett mig den känslan, att en del är det. Inte just du, gosatta.

MVH Micke
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Administrator

• December 2001
                        • 48148

Har fått en del mail om att jag skall stoppa/ta bort denna tråd.
                        Även om jag tycker att reklamen i fråga är klart otrevlig så anser jag inte att det finns någon anledning att ta bort eller stoppa tråden.
                        Reklam som denna är ju en företeelse i samhället och det är väl helt OK att diskutera för eller emot på en djursida - det viktiga är väl att man respekterar varandras åsikter även om man argumenterar emot dom.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Shepard
                          • March 2003
                          • 13992

Hej

Kjell: Jo, men har den under "Katter" att göra? Här retar den ju gallfeber på många kattälskare, och man får känslan att det var det som var meningen. Vore det inte bättre att flytta den till "Humormania"?

MVH Micke
                          Min profil
                          Mitt galleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Administrator

• December 2001
                            • 48148

Kjell: Jo, men har den under "Katter" att göra? Här retar den ju gallfeber på många kattälskare, och man får känslan att det var det som var meningen. Vore det inte bättre att flytta den till "Humormania"?
                            Det är möjligt - men å andra sidan så är det väl "kattälskare" som skall reagera mot reklamen som sådan och t.ex. maila till Ford och skälla på dom för den dåliga reklamen.
                            Tycker det blir lite snett om en tråd som denna skall "gömmas undan" från dem som blir mest berörda.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Spijer
                              • February 2004
                              • 226

Ursprungligen skickat av Micke_A
                              Vore det inte bättre att flytta den till "Humormania"?
                              Trodde inte du tyckte det var humor..

Kommentar

• vargen
                                • April 2004
                                • 120

Kjell: bra talat..

Katthatare är ju ett hårt ord..

Jag har själv katt, men den bor kvar hos mina föräldrar där den mår bättre, och slipper bli jagad av hunden. Jag älskar ju den katten nästan lika mycket som hunden, nästan.

Men jag måste säga att de katter som man sett klättrat på ens bil och lämnat märken, de katter som kissar å bajsar i barnens sandlådor, de katter som kissar å bajsar i cykelförråd och liknande, de katter skulle jag med glädje nacka om jag fick tag på dom. En katt ska hållas i koppel i bostadsområden, så är det bara! Visst om man kan lära katten att inte göra dessa företeelser, då är det okej, men fram till dess så..

Gör detta mig till katthatare? det tycker inte jag.. möjligtvis gör det mig till att ogilla kattens matte eller husse men jag har inget emot katter i övrigt.

Sen att jag tyckte reklamen var aningens magstark är väl mest att jag växt ifrån "dödshumorn" samt att det hade varit roligare om dom spelat på kattens nio liv och typ låtit takluckan pajja eller nåt aja..
                                "We are known by the tracks we leave behind.."
                                http://umea.akvarieforening.se

Kommentar

Arbetssätt...