N?gon som vill k?pa en katt???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundelin
    • October 2003
    • 232

    N?gon som vill k?pa en katt???

    Hittade en som s?lde "bonsai kittens" riktigt konstigt, m?ste vara ett sk?mt!!
    .
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #2
    lol den e ju 100 år gammal
    fish r friend

    Kommentar

    • sundelin
      • October 2003
      • 232

      #3
      inte f?r mig =) men jag ska nog best?lla en, man f?r ju skohorn och allt med ju...
      .

      Kommentar

      • Elana
        • April 2003
        • 239

        #4
        Är det dessa katter instoppade i små plastboxar som ska matas med slangar så är det ett perverst skämt som upprört många...
        Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

        Kommentar

        • sundelin
          • October 2003
          • 232

          #5
          Det hade ju varit värre om det verkligen va sant....
          .

          Kommentar

          • e_cat
            • August 2003
            • 263

            #6
            Det är sant... Har sett hemsidan... bonzei-kittens.com eller nåt... helt sjukt...
            Mvh Sandra

            Kommentar

            • mohlin
              • January 2004
              • 1487

              #7
              Håller med "orm", det är ett "skämt" som gick jorden runt för nåt (några?) år sen. Det är alltså inte på riktigt!

              Kommentar

              • Terato
                • November 2003
                • 560

                #8

                Men hallå!katter är ju så sociala och intelligenta djur så rent teoretiskt skulle dom inte kunna ÖVERLEVA så..inte mer än en vecka eller så..Aldrig att dom finns..

                tyvärr så behandlas djur jäkligt illa i sverige med. det är bara det att här gör vi det tyst..djur för matproduktion är inte värda ett jota på vissa ställen..dom har inte ett redigt liv. enhöna som antingen få sitta på en pinne hela livet, eller ännu värre trängas i panik bland flera tusen"frigående" höns i en stor betongbyggnad lever inte ett mycket bättre liv än katten i flaskan(som inte finns)..Köp ägg hos en bonde om du kan..det tycks vara det enda som funkar..Att desertera..eller slåss..
                jag är glad att det finns aktivister..om alla skulle ha sönder dom där byggnaderna skulle det inte vara lönsamt att bedriva verksamheten..
                HAH!
                Å sen kan vi prata moral..

                /Sara Östlund

                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                Kommentar

                • ia2004
                  • January 2004
                  • 286

                  #9
                  Det som gör mig mest förbannad i Sverige är att politikerna inte vill sätta stopp för pälsindustrin...antagligen för att de vill klä sig i päls själva. Det förstår jag verkligen inte,eftersom man idag kan producera tyger som ser ut och känns exakt som äkta päls.

                  Jag tror att aktivisterna har rätt i sin kritik - absolut! Men att gå så långt som att begå brott..det är tveksamt, fast jag förstår ju varför de gör så. Jag tror att om alla dessa aktivister skulle vara aktiva inom politiken (och då INTE inom en x-trem parti) och verkligen långsiktigt jobba med dessa frågor på riksdags- och regeringsnivå,så skulle det så småningom ändras...men,med dagens system och med dessa 40-talister i spetsen,så kommer det dröja ett tag innan det hela förändras.
                  "..Just keep on swimming.."

                  Kommentar

                  • Terato
                    • November 2003
                    • 560

                    #10
                    Ähh..vad fan är värst då??
                    Det är som knytbluskärringarna på mellanstadieskolorna:
                    "ja, visst är det fel med mobbing, men man får ju aldrig slåss."..
                    Så sa dom till mej när jag smällde en kille på käften för att han trackat mej för länge. Men han fattade att jag fått nog och det löste sig bra.
                    Ibland måste man stanna upp å tänka över varför man tycker som man gör.
                    Vissa saker har vi lärt oss att tycka."det är fult att slåss"
                    Det finns så mycket som är så mycket fulare..(sen hade det ju varit en annan sak om jag smällt till han med ett järnrör)..:/

                    Det är ju inte egentligen personligt att släppa ut minkar eller höns .det är ju en protest mot industrin. Man är ju jäkligt besvärlig om man gör det, och till slut lönar sig inte industrin.våld är sista utvägen att visa att man menar allvar.
                    självklart vill man hellre lösa det utan våld.Men lyssnar nån egentligen?svår fråga
                    Jag vet inte själv vad som är effektivast-

                    /Sara Östlund

                    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                    Kommentar

                    • Ladi
                      • January 2004
                      • 14

                      #11
                      Släppa ut minkar o höns mm, vilket vansinne!! Det leder bara till att djuren mår dåligt iallafall. Dom är ju uppföddda på "industrin" och kan inte klara sig själv i det fria! Visst, det är många som tycker att lidandet blir kortare och dom dör fria, men vadå fria? Att dö av svält o törst(det grundläggande behoven hos alla individer)Enligt min uppfattning leder dessa "tilltag" endast till att djuren får lida i alla fall!! Så vad ska man göra åt allt elände???

                      Ladi

                      Kommentar

                      • Terato
                        • November 2003
                        • 560

                        #12
                        Hönsen dör hela högen..tyvärr..
                        Men Minkarna är inte tama så många av dom förvildas och klarar sig..fast fast..visst får den största hälften lida till döds det får dom.
                        men jag såg ett program där dom stoppade in långa feta elstötstavar i stjärten på dom en och en när dom dödade dom(gör pälsen extra fin), och långsamt gick det samtidigt som deras kompisar fick titta på..blodiga analhål..dom är smartare än man tror, rena massmordet framför dom. så frågan är..
                        Vad är egentligen leda?
                        Jag tror att den största ledan är ostimulans. Att inte ha nån livsglädje. Det finns säkert farmar som dom har det rätt okej på oxå..
                        Släpps dom fria får dom i alla fall en chans.

                        Det är ju en knepig fråga..men deras barn slipper ju födas in i industrin.
                        /Sara Östlund

                        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                        Kommentar

                        • Rosa
                          • September 2002
                          • 435

                          #13
                          Men minkar hör inte hemma i vår svenska fauna, så de ställer till det för bla fåglar. I vissa skärgårdsområden är fågelarter helt borta pga minken.
                          Man måste tänka lite på vad man gör och vilka konsekvenser det får,
                          inte bara tänka på tex minkarna, och som sagts tidigare majoriteten av utsläppta minkar går en plågsam död till mötes.
                          Eva

                          Kommentar

                          • ia2004
                            • January 2004
                            • 286

                            #14
                            Jag tycker att man borde sluta föda upp minkar och andra liknande djur i fångenskap. Om man skulle ta ett beslut i riksdagen om att förbjuda pälsindustri i Sverige,så skulle det ju inte längre finnas några minkar i fångenskap. Jag tycker att de som sysselsätter sig inom pälsindustrin bara är rädda för att behöva ta sig in på den riktiga arbetsmarknaden. Och om de nu påstår att de gör de sköter om minkar för att de älskar djur,så kan de väl lika gärna ha husdjur som hobby!
                            "..Just keep on swimming.."

                            Kommentar

                            • Norpan
                              • December 2003
                              • 679

                              #15
                              Jag tycker att det är makabert att man vill döda utrotningshotade djur för att ha på sig, äta eller ha som prydnad, pälsen är definitivt finare på djuret än en överklasskärring (får man säga kärring på zoopet, eller blir nån arg nu )
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

                              Grodor..lite trevligare, lite bättre

                              Kommentar

                              Arbetssätt...