våran katt kom idag Maine coon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • karrokaja
    svarade
    Haha!!! nä jag är en understimulerad 21 åring... ganska många likheter med 7åringar.

    Jo jag har tjatat länge. men har iaf tittat och funderat som fan på detta.
    En katt är rätt mkt! nu ligger hon och trycker under akvariemöbeln, hon får väl ligga där tills hon blir hungrig eller måste gå på toa.

    @mumin
    dom skaffade maine coon i denna familj därför att just den katten är känd för att vara lugn och sansad, även i barnfamiljer
    den andra dom hade var en sån där degklump som bara vill gosa, även om huset står i brand och brandkårens sirener tjuter utanför så skulle den katten inte säga nej till lite gos.
    Men diva (som är ett jävligt fult namn) som hon heter (fast vi kallar henne för sojan)
    Var inte en sånt där mysknippe i den där miljön och då såldes hon.

    Inte alla familjer fattar att dom är fel för katten/hunden dom tror att katten/hunden är CP i huvet eller nåt

    Lämna en kommentar:


  • RobFrazie
    svarade
    Uscha Mumin! Det lät inte alls roligt för en hund att starta sitt nya liv i en sådan miljö.. Stackarn!

    Lämna en kommentar:


  • RobFrazie
    svarade
    Du låter verkligen som en överlycklig liten tös på 7 år som efter långt tjatande fått sin lilla katt
    Men grattis iaf!

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    En del verkar tro att husdjur liksom hör till. "Det är så bra för barnen" för att citera en annan drottning.
    Har också besökt en sån familj där ljudnivån var konstant HÖG med tv, radio, barnskrik, klamp, rop och som sen skaffade en liten omplaceringshund. Den tycker jag synd om.
    Vi fick magkramp av att äta middag där.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    startade ett ämne våran katt kom idag Maine coon

    våran katt kom idag Maine coon

    'i förra veckan var jag och min gubbe och kollade på en katt, en maine coon

    Hon var en blyg princessa i helt fel miljö.
    Hund, skrikiga barn och ett stort hus med jobbig akustik som ekade.
    En familj som springer ut och in och tv:n på osv osv.

    Det var pga detta som katten såldes.

    Nu idag kom hon.
    Ägarinnan trodde stenhårt att hon skulle pila in under närmsate soffa/badkar/övrig möbel
    Men det första hon gjorde var att gå fram och lägga sej vid mina fötter

    Sen tittade hon runt, öronen rakt upp ögonen vidöppna och den långa svansen stående i vädret
    Hon luktar på var enda grej som finns. Och känner och smakar och tittar.
    Hon är underbar!!!

    Ska försöka få en bild på henne senare
Arbetssätt...