Bortsprungen hund i Älta/Tyresö/Nacka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #76
    Ursprungligen postat av Anettejt
    Jag skulle vilja komma med lite psykologiska inblickar...

    "Eran" hund har inte ändrat sig, men det har förmodligen ni gjort.
    Hunden återspeglar ert beteende. Jag tror att du förmodligen är gladare och fortfarande lättat över att allt slutade lyckligt därav hennes reaktioner. En hund är mycket känslig för hur vi mår. Och reagerar därefter.
    (Det är därför jag har så stark avsky till hundhantering när sprit är inblandat)
    Nej, jag vet med säkerhet att jag alltid har hälsat likadant på henne. Jag har nämligen tänkt på hur jag inte ska "uppmuntra" det ystra studsbolls hoppandet när jag kommer på besök.
    Därför har jag alltid förhållit mig jättelugn när jag kommer på besök och eftersom jag har upptäckt att det är en dam som tycker om att "trycka nos" så har jag alltid "pussats" lugnt och gosigt med damen på exakt samma vis och nu har hon helt plötsligt börjat att sätta sig ner och känns mer lugn och mogen.
    Senast redigerad av Katharina; 15 January 2009, 20:43.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #77
      Ursprungligen postat av Stenborg
      Det känns skönt att veta,lycka till i fortsättningen.
      Tack...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • JanneN
        • February 2006
        • 191

        #78
        Ursprungligen postat av Katharina
        Ha ha.. Jag måste berätta för er alla empatiska människor därute att lilla söta Deela orsakade polisutryckning på nyårsnatten!!! En människa hade nämligen ringt till polisen och rapporterat att en varg sprang på Tyresövägen, (stor motorväg)..
        När polisen på plats tar upp nya vittnesuppgifter har ett annat vittne också sett vargen och har rapporterat till polisen att det var en Eurasier med koppel hängade efter sig. Det visste hon för hennes pappa är intresserad av rasen.

        Här är ett dagsfärskt kort på den farliga vargen..
        Fast jag kan förstå det, enligt lokaltidningen MITT I Tyresö så har det 2 numer i rad rapportertas om just varg runt omkring grusgropen Nacka/Tyresö, Och det ett par/tre veckor INNAN din ammas hund sprang bort
        http://akvariefisk.ifokus.se/
        www.bollmoraakvarieklubb.org
        http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #79
          Ursprungligen postat av JanneN
          Fast jag kan förstå det, enligt lokaltidningen MITT I Tyresö så har det 2 numer i rad rapportertas om just varg runt omkring grusgropen Nacka/Tyresö, Och det ett par/tre veckor INNAN din ammas hund sprang bort
          Ja, jag vet.. Jag hörde det.. Det kanske var vargen som hjälpte henne att komma loss..

          Hmm.. Undra om det är därför hon är så lugn och mogen..
          Hon kanske är dräktig vargbebisar!!!
          Jag får nog varna mamsen...

          Ja, poängen var ju att lilla söta damen har orsakat en utryckning med blåljus...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          Arbetssätt...