Bortsprungen hund i Älta/Tyresö/Nacka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fesoj
    • November 2007
    • 250

    #61
    bra att det ordnade sig
    fixa telefonnummer på kopplet nu ifall det skulle hända igen
    112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #62
      Ursprungligen postat av fesoj
      bra att det ordnade sig
      fixa telefonnummer på kopplet nu ifall det skulle hända igen
      Ja, lr snarare i halsbandet eftersom hon gnager av kopplet!!!

      Jenny054.
      Ja, det känns helt otroligt att det gick så bra... Igår kväll var jag riktigt uppgiven. Helt otroligt fantastiskt..

      Läste i Expressen om en Mops som var borta 40 timmar i Eskilstuna. Den hade allvarliga köldskador och var mycket medtagen.. Det kanske är kallare där men som sagt, vi har nog mycket att tacka den där tjocka pälsen för...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Guest

        #63
        Gz

        (tänk om stora hundar hade varit förbjudna!)

        Kommentar

        • Guest

          #64
          Ursprungligen postat av Katharina
          Kanske att hon är aningen irriterad i ögonen, en gissning är att det kan ha varit blåsigt och kallt så att det är som grus i ögonen.. Vi pratade med veterinären och de vågar ju inte säga något på telefon när det gäller ögonen men det är samma ögondroppar som till människor så mamma köper väl något med olja i som lenar lite imorgon..
          Avvakta ögonsalvan, om ögonsalva ges utan att en veterinär har tittat på ögonen först så kan det göra mer skada än nytta. Ögon är knepigt och nästan alla lättare irritationer läker ut själv.
          Sitter det däremot något fast i ögat eller hornhinnan är skadad så skall alltid veterinär kolla ögonen.

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #65
            Ursprungligen postat av Anettejt
            Avvakta ögonsalvan, om ögonsalva ges utan att en veterinär har tittat på ögonen först så kan det göra mer skada än nytta. Ögon är knepigt och nästan alla lättare irritationer läker ut själv.
            Sitter det däremot något fast i ögat eller hornhinnan är skadad så skall alltid veterinär kolla ögonen.
            Okey.. Tack för tipset.. Tänkte inte på att hon kan ha sprungit i buskarna och fått något i ögat.. Ska ringa mamsen i morgon och påpeka det.. Men hon är ju iaf sjuksköterska själv så hon brukar ta det ganska lugnt själv också..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Guest

              #66
              Är din Mamma sjuksköterska så var nog min information överflödig...
              Lycka till iallafall.

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #67
                Ursprungligen postat av Anettejt
                Är din Mamma sjuksköterska så var nog min information överflödig...Lycka till iallafall.
                Nej, absolut inte. Är det något jag har lärt mig av det här så är det att man blir helt urblåst i skallen när något sånt här händer. Det gick inte att få ur mamma någon vettig information om var de hade sökt t ex.
                "Vi har letat överallt, hela natten" var allt man fick ur henne.. Och sen sa ju alla instinkter att man måste ut och leta.. Springa runt, runt...
                Det är jättebra om omgivningen tänker, för det gör man inte själv när sånt här händer..

                Om något sånt här händer igen så ska jag bara fråga var hunden eller barnet tappades bort och sedan ska jag börja där, planera och tänka efter.
                Jag tror ju inte att hon har sprungit så långt, tassarna var ju helt oskadda. Jag tror att hon har suttit fast relativt nära hemmet.
                Vi ska leta lite efter kopplet/handtaget sedan i lugn och ro... Undra om hon visar var hon satt fast eller om hon skyr stället???
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #68
                  vad bra att det hela ordnade sig!
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • Naugthy
                    • February 2008
                    • 531

                    #69
                    va bra att hon kom hem
                    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #70
                      Ha ha.. Jag måste berätta för er alla empatiska människor därute att lilla söta Deela orsakade polisutryckning på nyårsnatten!!! En människa hade nämligen ringt till polisen och rapporterat att en varg sprang på Tyresövägen, (stor motorväg)..
                      När polisen på plats tar upp nya vittnesuppgifter har ett annat vittne också sett vargen och har rapporterat till polisen att det var en Eurasier med koppel hängade efter sig. Det visste hon för hennes pappa är intresserad av rasen.

                      Här är ett dagsfärskt kort på den farliga vargen..
                      Bifogade filer
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        #71
                        Ursprungligen postat av Katharina
                        Ha ha.. Jag måste berätta för er alla empatiska människor därute att lilla söta Deela orsakade polisutryckning på nyårsnatten!!! En människa hade nämligen ringt till polisen och rapporterat att en varg sprang på Tyresövägen, (stor motorväg)..
                        När polisen på plats tar upp nya vittnesuppgifter har ett annat vittne också sett vargen och har rapporterat till polisen att det var en Eurasier med koppel hängade efter sig. Det visste hon för hennes pappa är intresserad av rasen.

                        Här är ett dagsfärskt kort på den farliga vargen..
                        Ja, jädrar.. den vargen hade jag ju rapporterat direkt...

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • Stenborg
                          • April 2003
                          • 367

                          #72
                          Hon är verkligen vacker,hur gick det med ögat förresten?

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #73
                            Ursprungligen postat av Stenborg
                            Hon är verkligen vacker,hur gick det med ögat förresten?
                            Visst är hon vaaacker!!
                            Inga problem.. Det blev inget mer än lite kli första dagen eller så...

                            Överhuvudtaget märker vi ingenting på henne. Alla proffs vi pratade med gav lite hopp om att hon skulle vara i gott skick efter 2 dygn ute. Flera vi pratade om sa
                            t om att hon skulle kunna vara förvildad i chocken efter så lång tid.
                            Hon är lika glad, tillgiven och lekfull som innan.
                            Det enda jag skulle kunna säga är att hon kanske ger ett lugnare och mognare intryck när vi träffas. Hon blir jättelycklig när hon träffar mig och hon brukar hoppa som en studsboll, ( hon är ju en unghund ), numera sätter hon sig och pussas, betydligt mer sansat men fortfarande jätteglad..
                            Men det är kanske pga löpet hon har lugnat sig. Det är iaf den absolut enda skillnaden jag kan se/känna med henne...

                            Som sagt, i sådana här lägen är det skönt med en "polarhund"..
                            Senast redigerad av Katharina; 15 January 2009, 20:22.
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Guest

                              #74
                              Ursprungligen postat av Katharina
                              Men det är kanske pga löpet hon har lugnat sig. Det är iaf den absolut enda skillnaden jag kan se/känna med henne...
                              Jag skulle vilja komma med lite psykologiska inblickar...

                              "Eran" hund har inte ändrat sig, men det har förmodligen ni gjort.
                              Hunden återspeglar ert beteende. Jag tror att du förmodligen är gladare och fortfarande lättat över att allt slutade lyckligt därav hennes reaktioner. En hund är mycket känslig för hur vi mår. Och reagerar därefter.
                              (Det är därför jag har så stark avsky till hundhantering när sprit är inblandat)

                              Kommentar

                              • Stenborg
                                • April 2003
                                • 367

                                #75
                                Det känns skönt att veta,lycka till i fortsättningen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...