Fyrverkeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Håller med Kjell, det är knappast troligt att alla som köper smällare nu, skulle börja smuggla, då de flesta (i alla fall det som stör mig mest) nog är dåligt uppfostrade snorungar som springer omkring i bostadsområdena och smäller smällare månader både före och efter nyår, och det är nog inte bara hundar och katter som finner det irriterande. Det är rätt hänsynslöst, precis som fulla ungdomar som för oväsen och ställer till i bostadsområden (som t.ex den tjej som satte sig och kissade på våran gräsmatta).
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • hgs
      • December 2007
      • 147

      #32
      Håller med er fullständigt.Här har varit dödskjutningar och annat.Men dom som skjuterraketer är inte fulla medel svensson utan småglin som knappt kann skilja på rätt o fel.Tack vare att oseriösa små handlare får tillstånd till försälning med brännskodor på sig i bästa fall.Men det finns ned brunna skolor som dessa olovligen skjutande barn och yngre umgdom står för och det är inte lagning det är frågan om utan ren och skär brottslig verksamhet från små butikers sida vi har många exempel på detta.

      Kommentar

      • hgs
        • December 2007
        • 147

        #33
        Att sluta med arragerade evenemang är det inte frågan om det är inte en störande orsak.Då vet när var hur och råkar inte komma i bakhåll för några terrorrister.Och vatten festivalen stoppades inte enbart för fyrverkeriernas skull jag tror inte att det spelade någon som hellst roll.Utan det var andra faktorer som extrem skade görelse fylla skräp.Alltså en sanitär fråga som kostade skatte betalare miljoner varje år.

        Kommentar

        Arbetssätt...