verktablett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoja
    • November 2007
    • 1

    verktablett

    min älskling slet av sig klon sent igår kväll och hon har så himla ont vad är det för verktablett jag kan ge henne mer än magnecyl snälla hjälp
  • Ramnissan
    • October 2007
    • 514

    #2
    Det bästa är att ringa veterinären istället för att ge värktabletter för människor. Hopppas att din hund mår bättre idag.

    Mvh Lotta

    Kommentar

    • Ramnissan
      • October 2007
      • 514

      #3
      Hur går det med klon?

      Mvh Lotta

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Jag minns inte nu hur det var men vanliga värktabletter som man kan ge till småbarn kan vara direkt dödliga för djur.. De är inte skapta som vi är så vår medicin kan bli giftig...

        Jag minns som sagt inte vilka men kolla innan du ger något !!!!!!!!! !!!!!!! !!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

        Jag tror att det var alvedon eller magnesyl som var direkt giftig så katt eller vovve kan dö av det... Någon sådan vanlig och mild för oss människor var det iaf...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Dysnomia
          • April 2004
          • 1692

          #5
          Alvedon och Ipren får man absolut inte ge till hund. Tror det är dom du tänker på Katharina?
          Magnesyl går i yttersta nödfall, men bara tills man kan komma till veterinär och få smärtlindring. Det belastar levern nämligen..

          Avsliten klo(kapsel) kräver alltid veterinärvård. Sen gäller rena förband och sko ett bra tag framöver. Ett skit..
          Skånetös i Dalarna
          MIN ZOON!

          Kommentar

          • Ramnissan
            • October 2007
            • 514

            #6
            Ursprungligen postat av Katharina
            Jag minns inte nu hur det var men vanliga värktabletter som man kan ge till småbarn kan vara direkt dödliga för djur.. De är inte skapta som vi är så vår medicin kan bli giftig...

            Jag minns som sagt inte vilka men kolla innan du ger något !!!!!!!!! !!!!!!! !!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

            Jag tror att det var alvedon eller magnesyl som var direkt giftig så katt eller vovve kan dö av det... Någon sådan vanlig och mild för oss människor var det iaf...
            Alvedonen är giftig för hundar har jag för mig..
            En klo som är av ska ju ändå undersökas av en vet. så det är ju onödig att ge hunden människotabletter tycker jag. Det kan ju ställa till det så att vet. inte kan genomföra det som kanske behövs för att behandla hunden.(medicinskt alltså)

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Bra att ni fyllde i... Jag fick panik när jag såg tråden... Dessutom är det ju fler som läser här så varningen var bråttom och viktig.. tänkte jag...

              Hoppas att det går bra med vovven..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Ramnissan
                • October 2007
                • 514

                #8
                Ursprungligen postat av Katharina
                Bra att ni fyllde i... Jag fick panik när jag såg tråden... Dessutom är det ju fler som läser här så varningen var bråttom och viktig.. tänkte jag...

                Hoppas att det går bra med vovven..
                Ja man kan få lite panik när folk frågar om sånt..

                Håller också tummarna för att det går bra med vovven!

                Kommentar

                Arbetssätt...