Malmö valputställning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    Malmö valputställning

    Fler än jag här som ska ställa ut på Malmö valp den 11/11. Min allra första hundutställning vet knappt hur man gör. Hoppas jag inte klantar till det allt för mycket. Samtidigt ska det bli så spännande över 1300 hundar anmälda.
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    #2
    Ska inte ställa ut i år, min hund är för gammal, men har ställt ut på Malmö valp ett par gånger genom åren. Valputställningar är bra att börja som förstagångsutställare. Där är alla mycket mer förlåtande - ingen reagerar nämnvärt om hunden kissar i ringen eller försöker få igång lite lek med hunden brevid.

    Se till att vara där i god tid och titta på de hundar som är inne i ringen för samma domare före det är din tur. Då ser du hur domaren vill att utställarna ska springa med hunden osv. Se till att hunden har något varmt och mjukt att ligga på. Hundar som inför inträdet i ringen legat länge på ett hårt kallt mässhallsgolv kan röra sig lite stelt. För din egen del kan det vara skönt med en campingstol att sitta i.

    Lycka till!
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Jaa, va kul...

      Foccusera på vovven.. Att ni ska ha kul.. Att han/hon tycker att det är roligt att visa upp sig... Om man är riktigt rolig (för vovven) så behöver man inte hålla på och ta i dem, då kan man få dem att ställa upp sig själva... Ha de´ så himla kul nu..

      Åhh, måste skryta igen.. Båda mina Basenjis var internationella champions... och jag fick pris en gång på en Basenjiutställning (med bara basenjis) som bästa handledare...
      Ha ha.. men det var en liten ras och jag var fjortis.. Men ändå, jättekul...
      Senast redigerad av Katharina; 04 November 2007, 21:10.
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • miluhe
        • June 2006
        • 2090

        #4
        Tack båda för råd o lyckönskningar det ska bli skoj!

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Lycka till!
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          Arbetssätt...